Vitvarujouren, vilket skämt!

2013-09-20 @ 16:50:17 | Allmänt
Ikväll är jag riktigt förbannad!
 
Vår "diskmaskinsreperatör" från vitvarujouren var här idag igen.
 
När jag upptäckte felet för två veckor sedan ringde jag dem och sa att det stod F2 på displayen.
Reperatören kom veckan efter, men hade ingen koll och hade heller ingen lust att vänta tills felet dök upp utan satte igång maskinen och åkte igen.
 
Sen ringde han och frågade vad felet var och undrade varför jag inte sagt det med en gång. MEN DET VAR JU DET JAG GJORDE?!!!!
 
Nåja, konflikträdd svensk som man är fick jag nöja mig med att han skulle beställa en del som han inte trodde skulle behövas och sedan återkomma. Det tog en vecka och då ringde de hem till min son, trots att jag bett dem ringa min mobil. Detta betydde två dagars ytterligare försening. Så äntligen idag skulle jag få min diskmaskin reparerad.
 
Han kommer och tar fram någon sorts sug, suger två gånger kör igång maskinen men orkar inte stanna mer än 5 minuter. "Nu funkar den" sa han, men jag säger att förra gången tog det ett tag innan felet dök upp. Men han skulle iväg. Kommer hem från affären klockan 16.00 och då står det F2 på displayen igen. Idioten kunde uppenbarligen inte reparera diskmaskiner och sket i om han gjort ett bra jobb eller ej.
 
Ringde Vitvarujourens kontor, men de hade stängt kl 12.00 just denna torsdag och fredag. Jour, vilket skämt.
 
Hittade till sist reperatörens nummer och ringde honom men han sa bara ojdå, då får vi höras på måndag. Han måste vara helt jävla hjärndöd om han tror jag tänker kontakta honom igen på måndag om han inte har ork att ta sig hit och rätta till sitt misstag?!! Helt oseriöst. 
 
Så nu skiter jag i Vitvarujouren, de skiter ju i mig. Och om tillfället yppar sig ska jag göra mitt yttersta för att sprida vidare att de är riktigt usla på sitt jobb och varna alla för att anlita dem.
 
Jag kontaktade nu Cylinda igen så får vi se om det tar två veckor till innan maskinen blir fixad.
 
Jag är trött på att diska för hand, så nu blir det bara plastglas, papptallrikar och hämtmat.

Kommentarer
★ AA

Håller med. Har väntat i tre veckor på att de ska reparera en ugn.Reservdel skulle beställas sen har jag inte hört ett ljud från dem.

2014-03-24 kl. 22:56:33
★ Magnus

Haha, googlade på Vitvarujouren när jag började ana ugglor i mossen och högt upp på träfflisten så hamnade det här. Sverige eller pokersverige eller båda som är små? :-)

Hur som, precis som era erfarenheter så är jag inte jätteimponerad. Teknikern kom i.o.f.s. på sekunden bestämt men var färdig efter ett par minuter. Skulle beställas delar och sen skulle dom återkomma. Detta var för lite mer än två veckor sedan och sen har jag inte hört ett pip.

På 5-6 minuter lär han knappast hunnit göra annan felsökning än att provocera fram felkod i displayen och det andra (ev.) felet som jag specat i felanmälan "glömde" han helt att nämna. Skickade ett mail med fråga ang. status på ärendet som dom inte svarat på efter 5 arb. dagar.

Ska inte döma dom riktigt än men det lutar åt att Vitvarujouren är klåpare.

2014-04-16 kl. 09:57:09
★ Kalle

Hahaha vitvarujouren är fan det sämsta jag någonsin varit med om fy fan. Tekniken kom hittade nått fel sa han , skulle beställa reservdelar och 2 veckor senare fortfarande trasig diskmaskin. Ringde då Norr- väst hushållsservice ab han kom dagen efter en ung kille lagade maskinen på plats super trevlig och 20 min senare så funkar maskinen igen och handdiskningen är över, service som den ska vara.

2014-05-21 kl. 20:45:47
★ Peter


Ni är nog lyckligt lottade ändå !
Jag fick vänta 8 månader på att få en låda till en kylskåpsdörr och när den äntligen kom var den inte komplett. DÅ GAV JAG UPP !
Ett mer oengagerat företag får man nog leta efter!
Namnet vitvarujouren klingar som om det var ett jourföretag , men här står jour för ngt helt annat
Vad det vet jag inte , men bryr mig inte heller då jag undviker dem i fortsättningen

2014-07-14 kl. 11:03:04
★ Ann

Min tvättmaskin Ariston slutade fungera. Fick via hemsidan hos Elgiganten (där maskinen var köpt) förlslag på ett telefonnummer att ringa. Hamnade i Danmark hos något serviceföretag som hänvisade till Garantgruppen som i sin tur hänvisade mig till Vitvarujouren.
Ringer Vitvarujouren som efter en vecka kommer hem till oss. Reparatören konstaterar att maskinen var trasig - ingen nyhet precis - och säger att han inget kan göra på plats - men att någon ska ringa och ge mig ett kostnadsförslag inom en vecka. Jag frågar honom vad han tror att det är för problem och han svävar lite och säger att det måste vara något med elektroniken. Dock vill han ha betalt genast för sitt besök - trots att han inte ens kunnat konstatera vad det var för fel. 850 kronor för absolut ingenting. Ingen absolut ingen har hört av sig - trots att jag ocså har mailat och vad som händer. Har snart gått 4 veckor...
Vitvarujouren är ett SKOJARFÖRETAG anlita dom INTE - dom gör inte sitt jobb. Jag blev lurad på mina pengar och maskinen är fortfarande trasig... (åker och köper en ny idag)

2014-07-15 kl. 11:47:10
★ Anonym

När man söker är detta den enda länk som kommer upp för omdömen av detta företag, De har valt att inte publicera omdömen! Undrar varför ? Välj ett annat företag. Man gör allt man kan för att försöka få ut lite extra pengar av kunderna också. Påminnelse på en faktura som redan är betald 6 Månader senare ??? En faktura som de dessutom sa var omöjligt att skicka. Lät sonen betala för att jag var tvungen att åka till jobbet. Då passade man på att lägga på lite extra utöver det avtalade priset också !! VARNING VARNING

2014-11-11 kl. 17:10:38
★ Bosse

Vi håller med om alla negativa omdömen som här getts Vitvarujouren. Vi rekommenderar ingen att välja detta företag. 9 månader efter att de (utan framgång) hade felsökt vår diskmaskin fick vi ett brev där vi hotades med Kronofogden, för att fakturan inte var betald. Det spelade ingen roll att fakturan faktiskt var betald, och att vi kunde bevisa det via vår bank. Efter veckor av total tystnad från deras eländiga kundtjänst "gick de med" på att makulera den påminnelsefaktura de inte ö.h.t. skulle ha skickat om de haft koll på sin bokföring. Håller alltså med om titeln på detta inlägg: vilket skämt.

2014-11-29 kl. 11:39:37
★ Täbybo

Hade idag besök av vitvarujouren och jag har aldrig någonsin varit med om en otrevligare reparatör (brukar i sämsta fall var neutrala men denne man var direkt otrevlig) som dessutom vid frågor bara snäste och sa hör med tillverkaren - aldrig mer vitvarujouren för mig.

2015-09-15 kl. 12:49:54
★ Magdalena

Vilken utav alla 3 vitvarujourer var det?

2016-01-18 kl. 14:23:49
http://www.vitvaria.se
★ Maria

Helt galet dåligt företag.
Ringde kl 13 en torsdag, fick veta att de bara svarar i telefonen mellan 09:00 och 12:00.
Ringde igen dagen därpå och efter 30 minuters väntan kom jag fram.

Talade om att min Elektrolux ger felkod 30.
En reparatör kommer hit 3 dagar senare och talar om att avloppsslangen hänger fel. Hon hänger upp den, sätter på diskmaskinen och åker iväg. (diskmaskinen är 6 år, slangen har hängt likadant hela tiden utan problem.) 30 minuter efter att hon åkt, stannar diskmaskinen. Felkod 30.

Jag ringer tillbaka till vitvarujouren. Stängt såklart, klockan är efter 12:00.
Ringer igen dagen efter, telefonkö 30 minuter, jag står hela tiden först i kön.
Hon skickar ut en ny tekniker 2 dagar senare. Han skrattar åt att slangen ska hängt fel, och säger att det är en liten slang under diskmaskinen som läcker.
Han har ingen sån, men han ska säga till kontoret att beställa en sådan.
Jag frågar om det är han som kommer och lagar då, men inte. Detta är hans sista dag säger han och ser mäkta belåten ut.

1 vecka senare har jag inte hört något från vitvarujouren så jag ringer in.
Står i telefonkö i en timma, hela tiden först i kön.
Tjejjen som svarar säger att hon ska be någon ringa. Ingen ringer.
I dag, 2 dagar efter det ringer jag igen. Ingen svarar, de har enligt telefonsvararen ingen som kan svara i telefonen alls idag.

Har i dag ringt Norr-Väst Hushållsservice AB. Felkod 30 på denna maskin , förmodligen någon kopp med tillhörande slang som är trasig, vanligt fel.
Tar med en sådan och kommer och lagar på tisdag...

Får se hur det går, men han lät mycket kompetent, mannen från Norr-Väst Hushållsservice AB till skillnad från folket från vitvarujouren som inte ens klarar av att svara i telefonen.

2016-04-01 kl. 11:45:03
★ Göran

Dom vet inte vad hur service stavas.
Efter nästan två veckors väntan. Där jag fick välja mellan två tider 11-15 eller 12-16 (samma dag). Har nu äntligen den dagen kommit. Vitvaru "Jouren" kommer så vi slipper diska för hand.

En trevlig kille dyker upp halv 3. Byter spolpumpen som troligtvis är felet. Men icke sa Nicke. Konstaterar att det nog är något elektriskt och sticker iväg.

Efter några dagar kommer jag på mig själv, vad händer nu? Ingen som helst återkoppling. Ringer och pratar med någon tjej som ska be reparatören ringa tillbaka.

Hör ingenting. Ringer två dagar senare, stängt hela dagen en fredag. Ringer måndag, stänger kl.12 försent. Tisdag, väntar i telefonkö 20 min, först i kön!?

Får veta att man väntar på reservdelar. Jag har själv reparerat ett antal disk, och tvättmaskiner för eget bruk. Normalt tar det 2-3 arbetsdagar att få hem material. Och då är jag privatkund. Det har nu gått 7 dagar sedan reparatören var här. Eftersom detta går på garanti får jag snällt vänta. Frågade om vi kunde boka upp en tid redan nu för att vinna lite tid. Men det gick inte.

Anlita inte det här företaget. dåliga rutiner och ingen som helst känsla för service.

2016-11-15 kl. 10:37:10
★ Linda

Håller med om allt som skrivits här. Har otroligt dåliga erfarenheter. Vi har varit utan kyl och frys i en månad. Det var en ny och dyr kyl som gick sönder. Alltså ett garantiärende. Under denna månad har vi blivit hänvisade fram och tillbaka mellan GarantGruppen och vitvarujouren. Allt helt muntligt! Som ett leksaksföretag ungefär. Till slut letade jag upp VDn på GarantGruppen och började förklara för honom hur dåligt allt fungerade. Då börjar det hända saker och vitvarujouren har nu kommit med vår kyl efter en månad!

2017-03-29 kl. 13:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback