Tufft motstånd

2014-04-05 @ 08:14:00 | Allmänt
När jag spelade Svenska Spels stulna mästerskap förra året var de svåraste matcherna i början av turneringen. Igår och i förrgår var det tvärtom
 
 
Först fick jag stå över första rundan, det fick jag inte på SvS, sedan var de två följande matcherna ganska lätta. Känslan beror visserligen väldigt mycket på hur bra kort man får och sin egen träffprocent på flopp naturligtvis, men jag blev förvånad ändå.
 
Ena motståndaren synade mina minraisar för sällan och la sig alldeles för ofta på lilla mörken , det handlade i stort sett bara om att höja hela tiden och spela väldigt försiktigt vid motstånd, så flyttade hans stack över till mig, små bitar i taget. Han är ett känt namn inom turneringspokern online och jag blev lite överraskad av hans taktik.
 
Den andra motståndaren älskade att bluffa och att sätta press, men verkade bara ha en växel. Där handlade det om att se så många floppar som möjligt, så billigt som möjligt. Träffade jag så slappa jag ofta betta min egen hand då min motståndare gjorde det åt mig. Det kändes ganska säkert hela tiden även om sista handen var en sjuk setup för min motståndare som träffade nötfärgen på river samtidigt som jag drog in kåken.
 
Matcherna igår fredag var mycket tuffare. Redan i första matchen mötte jag en svår motståndare, det tog dryga timmen innan jag lyckades vinna och då hade han haft mig i brygga sedan början av matchen. Väldigt svårspelad, men det kändes inte som han anpassade sig till mitt spel, snarare att han körde över mig.
 
Nästa motståndare var till ryktet värre, hans nick får mig att tänka på någon som är mycket äldre än mig, men jag har ingen aning vem han är i verkliga livet. Han är välmeriterad, har en massa stjärnor och spelat in över en miljon poäng på stars. Framförallt brukar jag stöta på honom under SM i de mer ovanliga disciplinerna där han är riktigt vass. Blev en jämn match, i början fick jag ett litet övertag, men han var skicklig på att anpassa sig och på slutet gick ett par för stora potter åt hans håll. Han var inte lika svårspelad och aggressiv som min första motståndare, han mer lurade in mig i en falsk känsla av säkerhet innan han tog alla mina marker.
Blev till sist en 5:e plats (5-8 fick samma prispengar).
 
Lowrollern gick åt pipan, nu ser jag fram emot kommande turneringar. Tyvärr missade jag event #11, ett av mina favoritspel PLO8, trodde det var 6-max PLO, så går det när man inte planerar och har koll. För att ni inte ska missa något kolla in Svenska pokerförbundets hemsida:
http://svenskapokerforbundet.se/poker-sm-2/online-sm/
 
Just nu går det massor av satelliter med övervärde i många av dem, kvala in till Main eller Highrollern, så ses vi vid borden på söndag!
Annars hade jag ovanligt stort nöje av veckans podcast från Koivu och Egon, en SM-Special med anledning av SM-veckan. http://www.poker.se/proffsbloggar/77963251/avsnitt-37.html
Koivus numera berömda bittra KK-hand diskuteras, Bjoelle intervjuas, men framför allt skickar Koivu en hälsning till Mendieta19: "Lär dig spela poker". Det var inte bara vad han sa som fick mig brista ut i ett asgarv utan hur han sa det, med en känsla av oförorätt, men med mycket självdistans. Måste lyssnas på!
 

Kommentarer
★ Robert

Antar att du mötte lennart? Christer Johansson är ju en rätt bra spelare;)

2014-04-05 kl. 23:08:10
★ eisen

tjena! Kör den den överraskande taktiken med öppningsranger.
Grattis till cashen och utskåpningen!

2014-04-06 kl. 00:57:47
★ rosjon

@Robert Lennart var nicket, men som sagt har ingen aning om vem personen bakom nicket är. Kändes som om han bara väntade, höll sig flytande tills jag skulle göra ett misstag, var bra på att anpassa sig. Tyckte inte att jag gjorde så stora misstag på slutet, mörkarna blev högre och det handlade om timing och lite tur. Han hade definitivt bättre timing på slutet.

2014-04-06 kl. 10:18:01
http://rosjon.blogg.se
★ rosjon

@eisen Tack! Dina öppningsranger är säkert bättre definierade än mina, men mina är en aning bredare;)

2014-04-06 kl. 10:27:11
http://rosjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback