Så smått

2014-08-07 @ 14:41:11 | Allmänt
Har så smått börjat jobba igen, på distans från bilen upp till Stockholm i måndags och sedan har jag varit på plats hos kunden tisdag och onsdag. Hade planerat detsamma idag, men när jag inför morgonens dusch gick ner i källaren och tvättstugan för att hämta rena kläder insåg jag att det nog inte skulle bli så.
 
Klockan 7 hade jag stängt dörren till den franska balkongen i sovrummet då det öste ner utanför. Inte skyfall som för en vecka sen men en rejäl åskskur. Resultatet såg jag nere i källaren.
 
Tvättstugan var översvämmad då det kommit in vatten från avloppsbrunnen. Det svämmade ju över redan för en vecka sedan, men då var det ju ett sådant där skyfall som man inte ser så ofta, nu var det ju inget speciellt. Så något måste ha satts igen ordentligt förra veckan i avloppssystemet då en sådan här liten skur får sådana följder.
 
Och vi är inte ensamma, de flesta grannar jag pratar med har råkat värre ut än vi. Ringde till kommunen, de skulle ut och titta i grannskapet och försöka ta reda på vad som orsakar problemen. Jag tvivlar på att de kommer att lyckas innan helgen, så jag åkte iväg med en massa till återvinningen och försöker flytta upp saker på hyllor för att minska risken för att saker blir förstörda om det kommer ett nytt regn.
 
Första timmarna gick åt till att svabba och rensa ut tvättstugan, men sen har jag fått iordning första rummet utanför tvättstugan. Där har vi sedan en hög tröskel på dryga 10 cm till nästa rum, ska försöka hinna fixa även det men svårt att få ställt allting högre upp än så kommer vattnet in dit då får vi nog räkna med att en del blir förstört.
 
Hade tänkt åka ut till svärmors land i helgen så försöker säkra upp så mycket jag kan innan dess.
 
Igår kväll körde jag första fotbollsträningen (3 deltagare) och första kvalet till SM, på Unibet faktiskt och tog hem en biljett till direkt-kvalet på söndag, värd €150. Inte börjat kvala på PAF än, deras första direkt-kval var i söndags, men då fyllde ju min son år, men lär väl köra lite där också så småningom. Deras nästa direkt-kval är först den 17:e augusti och tills dess lär jag väl ha kvalat ihop en $320-biljett. Vet inte riktigt på vilken nivå jag ska börja på $5.50 eller $33, måste kolla om på hur många man kan köra per kväll.
 
Fick också, som förste man lyssna på Valteregos intervju med Martin Jacobsson, väl värd att lyssna på, ni hittar den här:
https://soundcloud.com/koivu-egon/valterego-moter-martin-jacobson
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback