All work and no poker makes.....

2014-02-01 @ 13:43:32 | Allmänt
Jag fortsätter lite på samma tema som förut, det finns tid till att göra det mesta man vill, men man måste prioritera det.
 
I pokerbloggvärlden har det tillkommit två nya bloggare, väldigt intressanta båda två
.
Visserligen är Diana Svensk inte helt ny, hon bloggade/bloggar på http://pokerskull.com men det var ett tag sedan det dök upp något nytt där. Jag tror det är synd att hon inte plockades upp av poker.se, att hon istället hamnade på Superbloggen. Jag tror hennes inriktning på handhistorik och pokerstrategi hade passat ypperligt på poker.se där det brukar bli mer diskussion om hur man ska spela i kommentarerna.
http://bloggar.aftonbladet.se/superbloggen/2014/01/1781319/
 
Men Poker.se har istället plockat upp ett av de mer oväntade och intressanta namnen, MORTIIIIIIII som är en duktig turneringsspelare, nia i världen under hösten 2013. Min förhoppning är att han postar hela sin handhistorik från sin senaste vinst, uppspelbar i Universal Replayer eller annat verktyg så att vi dödliga får möjlighet att kolla in.
http://www.poker.se/proffsbloggar/77963185/skam-den-som-ger-sig.html
 
Båda två har skrivit ett inlägg hittills och visst är jag lite orolig att de ska vara som de one-hit-wonders till pokerbloggare som är så vanliga. Hyser högre förväntningar på Svensk än MORTIIIIIIII, men båda har ju hur mycket som helst att ösa ur innehållsmässigt. En blogg per söndag för MORTIIIIIIII och ett inlägg om en hand eller idé från Svensk så är jag nöjd. Att hålla samma frekvens som Ken Lennaard tror jag inte man ska förvänta sig av de bloggare som inte får betalt. 
 
Jag hoppas i varje fall att dessa två nya ska kunna inspirera mig att spela lite mer poker. Inte prioriterat det på senare tid. Ken som har väldigt lite historier om online-spel och är inte någon inspirationskälla för mig vad gäller det, men han historier är ju ofta underhållande på ett annat sätt, speciellt nu när policyn för inlägg verkar efterföljas. 
http://www.pokerlistings.se/ken-lennaard
 
Årsrankingfinalerna på SvS gick käpprätt åt pipan. Inga framgångar i mina två sista framträdande på SvS. Förra året vid samma tidpunkt hade det gått betydligt bättre, men jag spelade betydligt större volym då. Ni kanske kommer ihåg min medverkan i Pokerstudion, länken hittar ni här:
http://rosjon.blogg.se/2013/january/
 
Precis som förra året krockar Nordic Light Poker i Sundsvall med företagets årliga fjällresa. Visserligen kommer jag antagligen inte kunna åka i backarna p.g.a min träpinne till ben, men det är ändå dryga 6h konferens per dag inplanerat under den helgen så jag måste prioritera det.
 
Hela den här veckan har varit fylld av aktiviteter och åtaganden. Vi hade utvecklingssamtal för de två äldre i tisdags, följt av föräldramöte för fotbollslaget i tisdags, dessemellan lyckades jag klämma in lite jobb. Kvällen dessförinnan var det styrelsemöte på företaget, och kvällen efter var det tränarmöte inom pojkar 03 i Enskede IK.
 
Torsdagen var första lediga kvällen, men då var det ju fotbollsträning med laget. Jag valde att stå över då jag inte är så rörlig ännu och dessutom så är jag med som lagledare på en inomhuscup idag lördag. Ska bli jäkligt kul då laget spelar riktigt bra nu, även om resultaten inte riktigt gått vår väg.
 
Jag besiktigade dessutom bilen idag. Skulle gjort det igår men fastnade på E4:an i timslånga bilköer efter en olycka i vinterrusket. Så jag bokade om till idag på vägen till IKEA där jag fick med mig 240kg bokhylla hem. Som tur var så skulle grannen dit och jag råkade träffa på henne på väg till bilen så jag fick hjälp att lyfta in allt, annars hade det blivit svårt.
 
Här 180kg, resten ligger i vardagsrummet. Jag hoppas vi får hjälp med hopsättningen av kvällens middagsgäster, vad ska man annars med gäster till.
 
Valberedningen har fått ihop ett förslag till styrelse i Svenska pokerförbundet och vi kommer att meddela nuvarande styrelse under helgen. Jag antar att vårt förslag kommer ut till medlemmarna tillsammans med materialet inför årsmötet. Fortfarande finns det plats för fler nominerade som ännu inte hört av sig till oss med sina svar, men de får i så fall nomineras som icke-valberedningskandidater under årsmötet.
 
Och just det, två år efter att vi nästan blev klara med tillbyggnaden så är det nu äntligen dags att snickra klart vår hall och den platsbyggda garderoben. När vi nu äntligen målat om så vore det ju skönt att slippa något som liknar en byggarbetsplats direkt när man kommer in i huset.
 

Kommentarer
★ nyfiken

"Årsrankingfinalerna på SvS gick käpprätt åt pipan. Inga framgångar i mina två sista framträdande på SvS"

om jag inte såg helt fel så spelade du steken igår ? så de va väl knappast dina sista framträdanden på den siten

2014-02-03 kl. 09:43:17
★ rosjon

Du måste ha misstagit dig

2014-02-03 kl. 19:05:48
http://rosjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback