Årsmöte i Svenska Pokerförbundet

2014-02-15 @ 11:03:00 | Allmänt
Idag kl 13.00 är det dags för årsmötet på Hotell Anglais. För två år sedan kunde jag inte vara med, då Svenska Pokerförbundet gjorde en "reboot". Då fanns det ett spänningsmoment, en ny styrelse var på väg in och aldrig har det funnits fler kandidater till ordförande eller styrelseledamöter.
 
Det twittrades och bloggades för fullt och jag kunde följa det från Idre via nätet.
 
Då var Mattias Andersson kandidat, och är väl den första som inte fått plats i en styrelse för Svenska Pokerförbundet trots att han ville göra en insats. De flesta som bara umgåtts med honom via hans bloggtexter förstår nog inte hur synd det var, för just där och då tappade nog Mattias en stor del av sitt engagemang.
Då kändes det inte som en stor förlust, engagemang fanns hos många, men det var en ovanlig situation, det är betydligt svårare att få tag i personer som är villiga att engagera sig ideellt i vanliga fall.
 
Redan till det extra medlemsmötet som var några månader senare hade intresset falnat och deltagarantalet mindre, konstigt med tanke på hur stor upprördheten var över hur gamla styrelser skött sitt jobb bara några månader innan.
 
Förra årsmötet var det inte riktigt samma drag som året innan, men det twittrades lite och bloggades. Den mest brännande frågan då var hur det gick med revisionen av de tidigare årens styrelser förehavande. Vi fick några svar, det togs några beslut, men det är i år som vi förhoppningsvis kan lägga detta bakom oss.
 
Det är trist att nuvarande styrelse ska bedömas så hårt enbart för dess förmåga att göra upp med det förflutna när det är viktigare att en styrelse blickar framåt. Jag har inga förhoppningar om att vi ska vara nöjda med resultatet av de senaste årens ansträngningar, jag tror nämligen att detta var en omöjlig uppgift hur upprörd man än kan vara över hur ekonomin skötts av tidigare styrelser.
 
Det kunde kanske gått snabbare, men resultatet hade antagligen blivit detsamma. Jag har ingen aning om vad för resultat som kommer att presenteras idag, men förväntar mig inga underverk. Det är inte lika spännande som det var för två år sedan, men det tycker jag bara är bra. Stabilitet och kontinuitet är bra för ett förbund.
 
Jag hoppas bara att vi i och med detta kan lämna de "mörka åren" bakom oss och blicka framåt. Pokerförbundet idag är något helt annat än det förbund som arrangerade Live-SM i Riga 2011. Men det är ett helt annat blogginlägg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback