OS på TV

2014-02-13 @ 13:12:30 | Allmänt
Nu i helgen var vi i Idre, jag kunde tyvärr inte åka men Liv och barnen tog sig några åk, ibland var det helt ok väder. En bra start på OS att få känna att det fortfarande är vinter.
 
 
 
Jobbar hemma idag, tack och lov att jag åkte iväg mellan hämtning och lämning på aktiviteter och köpte vår nya TV. Har saknat den nu under OS, har funkat ganska ok annars.  Samtidigt som nätet gick ner på jobbet (för mycket ViaPlay?) så kunde jag följa Kallas väg till medalj.
 
Ställde den bara på skåpet, ska hänga upp den på väggen så småningom.
 
En av de bra sakerna med nya TV:n är att vi nu äntligen slipper alla fjärrkontroller då det går att fjärrstyra boxen med samma fjärr på ett riktigt bra sätt, behöver inte ens ha boxen synlig vilket är skönt, mindre sladdhärva och boxen är otroligt ful.
 
 
Andra fördelar är att vi nu har möjlighet att kolla SVT-play direkt via TV:n, kan kolla VIA play via en app.
Sen väger den bara 10kg jämfört med min gamla plasma som vägde 33kg. Dessutom blev det 4 tum extra fast den inte är större än den gamla. Sen är den ju vit också, vilket passar in i vår nya vita period. Får jag bara till DNLA-strömning också så behövs ingen dator kopplad till TV:n längre.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback