"...bara att ramla"

2014-01-25 @ 16:02:06 | Allmänt
I söndag blev det mycket riktigt mer flyttjobb än poker. Vilket inte spelade så stor roll då pokern ändå gick ganska uselt. 90% av turneringarna åkte jag ur trots bra spel, men i resterande 10% åkte jag tack vare dåligt spel från min egen sida.
 
En av de jobbigaste förlusterna kom tidigt, jag spelade faktiskt Söndagssteken, som är den enda turneringen just nu på SvS som jag tycker ger tillräckligt bra värde för att jag ska ta risken. Och värdet är bra då jag efter att ha 6-betat allin preflop med AA får syn av QQ med dryga 100BB i stackdjup. Floppen kommer QxQ och även om jag är känd för att kunna dra ut så gick det inte denna gång. Hann iaf se kommentaren av en av mina bordskamrater innan jag försvann,: "Rättvist" 
 
Fick lite draghjälp av Pokerns innelista http://www.pokerlistings.se/pokerns-innelista-vecka-3-galatider-aer-galna-tider-avga-valterego-84239 när det gäller att få in nomineringar. Har fått in en hel del namn nu, de flesta är dock föreslagna utan egen vetskap, så det blir många nekande. Som någon uttryckte det när jag försökte locka med bättre lunch mot ett försök att övertala: "Du drar nog ganska dött". Säkert, men när jag tror att någon kan göra mycket bra för förbundet så måste jag försöka även om utsikterna är små.
 
Så medan dybban springer bra och Ken beskriver sin första vinnande session, sitter jag här i ett hus där det mesta är inplastat och det finns väldigt få utrymmen kvar att leva.
 
Min frus kommentar efter att ha tagit bort trappräcket: " Så! Om ni tappar balansen i trappan nu är det inte lönt att ni famlar efter något att ta tag i, det är bara att ramla."
Skulle jag med min halvtaskiga balans på grund av mitt avdomnade ben nu ramla och slå ihjäl mig så vet ni varför;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback