Oinspirerad korvätare

2014-01-19 @ 14:09:00 | Allmänt
Jag har inte haft någon lust att blogga och är nog allmänt lite deppig just nu. Mina problem med ryggen fortsätter, käkar tabletter vilket gör det möjligt att jobba, men har fortfarande inte fått tillbaks någon känsel eller framförallt styrka i mitt vänstra ben.
 
Inga problem att gå nästan som vanligt, men stel i ryggen och jag kan inte göra något mer än så. Går till kiropraktorn, funkar bra ett par dagar efter ett besök (längre för varje gång åtminstone) men känner mig inte på något sätt redo att börja träna igen. Ska väl inte stressa men jag är lite lätt frustrerad, och visst blir man lite orolig att det inte ska gå över alls.
 
Försöker hjälpa till så gott jag kan ändå med träningen av fotbollslaget, vi hade förlängd träning förra söndagen där vi körde frågeformulär för grabbarna, information om kommande säsongs upplägg och gemensamt framtagande av regler. Vi styrde dem så att de själva föreslog de flesta regler vi tränare tyckte vi ska ha. Samtidigt var det klassaktivitet med yngsta dotterns klass och vi var ansvariga för införskaffande av 240 hotdogs och 48 weinerkorvar till dessa två aktiviteter. Jag räknade lite fel ska jag väl erkänna, så vi har ätit ganska mycket korv senaste veckan, för även när vi fyllt frysen så var en hel del tvunget att ätas upp.
 
Med korv sprutandes ut ur öronen har jag inte haft någon helhjärtad lust att spela poker heller. Körde en minimal söndagsgrind, och en ännu mindre onsdagsgrind, i övrigt har jag väl spelat lite 6-max hyperturbos när andan fallit på.
 
Efter tvåtimmars inomhusträning med grabbarna idag så måste jag dessutom tömma vardagsrummet på de flesta möbler då det kommer målare hit imorgon bitti. Efter dryga tio år i huset är det dags för en inre upprustning och först efter detta så är det dags för söndagens pokerturneringar, så det blir nog även denna söndag en lightvariant.
 
Jag har dessutom jagat nominerade till SvePofs styrelse som en del av mitt uppdrag som en av tre i valberedningen. Jag har frågat en hel del som jag trodde skulle kunna passa, men tyvärr fått alldeles för få ja. Hade höga förväntningar på en del namn som tyvärr inte infriats. Vi har som tur var någon vecka till på oss innan årsmötet, men tiden för nomineringar går ut idag så vet ni någon som skulle passa, skicka in hans eller hennes namn på mejladressen [email protected] med så mycket kontaktuppgifter som möjligt så kontakar vi era föreslagna kandidater.
 
Läs här vad omkandiderande Bjoelle skriver i sin dagbok på pokerforum.nu inför årsmötet:
http://pokerforum.nu/forum/1788317-post97.htm

Kommentarer
★ Arne

Det känns som din oinspiration har smittat av sig på den "enda" pokerbloggen vi har här i den här (lopp)sandlådan.
Igår tror jag det var första gången han inte la ett inlägg på ett helt dygn.
Plus att hans inläggsfrekvens har sjunkit från stadiga tre per dag till ett sista månaden.
Snart levererar han nog lika ofta som de flesta andra sk pokerbloggare.
Kanske har pokerlistnings slutat upp att betala honom??!!

2014-01-24 kl. 04:31:42
★ Matte

Hade diskbråck för 2,5 år sen. Inte helt återställd ännu så deppa inte ihop. Kan ta lång tid att bli återställd. Själv har jag nyss börjat löpträna igen. Gymträningen som sjukgymnasten sa att jag skulle göra gjorde det bara värre så efter 6 månaders vila blev det bättre. Gick nyligen till en kiropraktor som körde nålar genom musklerna som var dels spända och svaga men som jag även fick kraftiga kramper i. 3 behandlingar senare så var de kramperna borta :)
Lycka till!

2014-01-24 kl. 09:08:04
★ rosjon

Jag tror valet av inspirationskälla för honom varit annan den senaste tiden, mer kvalitet och mindre bråk, det tar mer tid i anspråk att skriva kvalitativa inlägg.

2014-01-24 kl. 10:41:16
http://rosjon.blogg.se
★ rosjon

@Matte Tack för uppmuntran den uppskattas verkligen, skönt att höra att det kan bli bättre även om det tar tid!

2014-01-24 kl. 10:42:26
http://rosjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback