16 juli Hermosa Beach - Marina Del Rey

2014-07-18 @ 08:43:00 | Allmänt
 aVi hade inte riktigt bestämt vad vi skulle göra den här dagen, det hade varit lite kallt på kvällen innan och det kändes inte som strandväder när vi vaknade. Vi gick ner och tog frukosten som ingick, vi kunde välja på att göra egna våfflor, äta rostade mackor, fruktyoghurt, cheerios (som är som kalaspuffar) med mjölk, fruitloops med mjölk, hamburgare (inget bröd) och "stekta" ägg. Jag tog ett ägg och lite kaffe, men de andra högg in ordentligt och testade det mesta.

Efter frukost utnyttjade vi wifi i lobbyn, letade hotell och en hollywoodtur. Ungarna ville ta ett dopp i poolen så vi hängde med ner med datorn, bokade en guidad tur av Hollywood till dagen efter och hittade också ett bra och hyfsat billigt hotell på Coronado Island i San Diego, det skulle bara ta två timmar dit och vi gillade den ön när vi var där sist.

Vi bestämde oss också för att ta en cykeltur nere vid strandpromenaden, vädret var fortfarande sisådär men en cykeltur skulle nog göra oss sugna på ett bad i havet. Tog bilen ner till Hermosa Beach Pier där det fanns ett parkeringsgarage precis vid cykeluthyrningen, perfekt!

Tog en stund att hyra, blev fyra cyklar och en tag-along till Signe. I början när vi cyklade var det molnigt men det sprack upp mer och mer ju längre vi cyklade.

Fick se ännu fler fantastiska hus

Vi tog en kort dricka- och glasspaus när det blev varmare

Cyklade förbi LAX, flygplan lyfte hela tiden

Precis innan vi kom fram till Marina del Rey tog vi ett bad, återigen rejäla vågor, så stora att det var svårt att komma ut speciellt långt utan att kastas in igen.

Hade inte sett något matställe men vi gav oss inåt land och hittade the Schack, burgarställe som vi gillade när vi var där god mat och god öl.

Vi vände hemåt efter lunchen, men bara efter ett par kilometer klagade Sander på magont och illamående, matförgiftning gissade vi. Han och de andra stannade vid en toalett medan jag cyklade allt jag var värd en mil tillbaka till bilen och kastade mig iväg mot där de borde vara. Körde lite fel men hittade dem ganska fort och tog med mig Signe och Sander som efter toalettbesök mådde en aning bättre. Liv och Siri cyklade tillbaka.

På vägen tillbaka i bilen var det naturligtvis bilköer, vi kom fram precis samtidigt till cykeluthyraren. Till slut var vi hemma igen på hotellet helt slut. Blev en kort tur ut på kvällen efter att tjejerna tagit ett dopp och sen gick vi och la oss tidigt inför nästa dags guidade tur. Med tanke på trafiken här så behövde vi nog vara ute i god tid. 32 km är ganska långt här i Los Angeles.