Dale "DALEROXXU" Philip sparkad av Pokerstars för firande av fotbollsmål

2014-06-18 @ 21:07:17 | Allmänt
Skottske Dale Philip var i Marbella och spelade UKIPT Marbella, som sponsrat Pokerstars Online Pro. Under en visning av matchen Spanien - Holland firade DaleVan Persies nickmål  lite väl mycket och provocerande tyckte Pokerstars och sa upp kontraktet.
Dessförinnan hade spanjorer kört en hatkampanj på Twitter och instagram mot honom.
 
Dale har bloggat om detta och gett sin version, och lägger dessutom upp filmen som ska ha fått honom sparkad:
http://www.daleroxxu.co.uk/2014/06/dropped-from-pokerstars.html
 
 
Dale är visserligen skotte men precis som jag har han ett "andralag", i mitt fall England, i hans fall Holland.
 

Spanjorer är väl inte de som brukar ta en förlust som goda förlorare, sårad stolthet är ett nationellt särdrag, men inte trodde jag att Pokerstars var så lätta att påverkade.
 
Tur man inte är sponsrad, i så fall hade jag väl inte bara blivit utvisad ur tv-rummet när Pepe blev utvisad efter att ha reagerat på en filmande tysk. Märkligt att en panna som lutas mot ett huvud renderar i ett rött kort, medan det som verkligen förstör spelet, de ständiga filmningarna inte beivras ett enda dugg utan verkar tillåtas och tas som en naturlig del av spelet. Betydligt värre med en filmning än med vad Pepe gjorde, även om Pepe själv inte är guds bästa barn. Men fotboll har blivit så bakvänt att filmningar tolereras, men en fullt naturlig och riktig reaktion på dem inte får samma behandling. Upp och nervänt, men ingen verkar förstå det, så hjärntvättade är folkefter åratal av filmningar i italienska och spanska ligor på tv:n.
 

Kommentarer
★ Link

Tjänna Jonas.

Jag satt med Dale i ME Eureka-Prag i december, och han är i mina ögon ingen bra representant för nått pokerbolag överhuvudtaget.
Min gissning är att Stars letat efter ett skäl till att dumpa han.
För att den där lilla firandet kan inte vara hela sanningen till varför han var dumpad tror jag.

//Link

2014-06-19 kl. 23:34:04
★ rosjon

Säkert inte, och kanske bara ett svepskäl

2014-06-21 kl. 21:50:14
http://rosjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback