Deal!

2014-06-10 @ 09:28:24 | Allmänt

Kollade hela söndagskvällen på finalbordet, tyckte Andreas rotade lite väl mycket i potter när han var shortstackad ett tag, men ökade han pressen och började pusha istället och då körde han snabbt över de andra som hade en alldeles för tight synrange.

 

Han var på god väg att ta över finalbordet helt när hans KK sprang in i grekens 99 och greken drog ut.

 

Men tydligen var en deal på plats redan efter middagspausen, jag gissade det då de verkade så avspända efter pausen. Fick det senare bekräftat att en deal fanns på plats. 14K till shortstacken och resten ungefär jämnt fördelat på de andra tre, och så spelade de om 2K och 1K till ettan och tvåan.

 

Finskan fortsatte lika envist som hon gjort hela turneringen, lite för envist. Hon spelade en KT hand konstigt med en reraise på river som synades av greken med sina AA. Undrar om hon var så säker att det var ett värdebett?

 

Greken vann till sist och Andreas Löf Nilsson är som enda spelare med på gruppfotot, och jag gillar hans stil. Grattis Andreas och grattis alla som köpte på sig andelar (tror han sålde av så mycket som 60%)

 

 

Har fortfarande inte sett en hand cashgame så vet inte hur det spelet var, men finalbordet var riktigt kul att kolla på tyckte jag. Får väl kolla sen när man kan se de inspelade sessionerna. Har ju fått en del kritik, men vad gäller finalbordet så funkade tekniken riktigt bra. Dessutom var kommentatorerna bra i början, sen blev ljudet dåligt. Resten av finalbordet behövdes inga kommentatorer, jag satt och pratade högt för mig själv istället. Precis lika bra som EPT sändingarna tyckte jag, även om de naturligtvis är mycket proffsigare. kostar ju en del mer och hellre att det finns en livestream som är good enough än inget alls.

 

Om man förväntade sig en svensk HSP variant vad gäller cashgamet så hade man alldeles fel förväntningar på bordet. Konstigt att inte Ylitalo dök upp, trodde han sagt att han skulle komma, men det hade inte spelat någon roll. Tror man måste välja helt andra spelare för att det ska funka och även då är det svårt. HSP är en klippt produkt med det bästa från flera timmars spel. Sen måste varje spelare myggas upp så att man hör dem och det måste finnas ett par spelare som gillar att hålla låda. Och i Sverige är det inte de som gillar att hålla låda som har råd att spela så högt. Men som sagt nu går jag bara på vad jag läst, får bilda mig min egen uppfattning när jag får möjlighet att se på den inspelade streamen. Hoppas den dyker upp snart. 

 

Själv spelade jag kval och åkte snöpligt på en 16:e plats, 6 Main Event-paket på spel, med set mot överset, låg i slagläge då. I ytterligare ett kval låg jag också bra till, men då var det en av fiskarna som ställde med QJ från small för 50BB mot min AK som jag höjt upp från knappen. Bra spot, men tyvärr så kom det en J men ingen hjälp till mig.

 

Var många kändisar som spelade kvalet, så undrar om värdet egentligen finns där på vanliga PS åtminstone. Att spela mot svenska EPT vinnare och topp 10 på pocketfives känns lite som att jobba i uppförsbacke. Dessutom var det en hel del amerikanska proffs som flyttat utomlands.

 

Men tillsammans med tolfte platsen och ett finalbord i Hot €30 så har jag faktiskt dragit in drygt $10 000 de senaste veckorna (run good) så jag skulle kunna köpa in mig i Main. Men det bär lite emot, blir nog bara kval på plats, och går det så går det, annars blir det semester några dagar extra med familjen. Sugen men snål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback