Det gick fort

2014-06-06 @ 23:56:31 | Allmänt
Jaha, så hann jag busta både en €100 och €50 turnering innan första paus. Och jag vet att jag inte ska bry mig, men blev sjukt tiltad när jag åkte ur den sista.
 
En finne har suttit på bordet och varit så seg, vänder inte upp korten vid showdown, säger call men stoppar inte in markerna förrän långt efter, foldar men skickar inte in korten o.s.v. Jag är short, vilket de flesta är i denna hyperturbo, får fold till mig och jag ställer med QJ. Alla foldar fram till finnen som direkt säger call och jag misstänker ett riktigt monster. Dealern säger showdown, jag visar upp korten men han gör det inte. Så jag ber honom "snällt " att lägga upp korten. Han lyssnar inte och först efter kanske 20 sekunder kan han bemöda sig om att visa handen. Med tanke på att det är en hyperturbo är han långsammare än skalman. Trots att det inte är en klassisk slowroll så kändes det som om han gör det med vilje, så när floppen kommer QJx så lyckas jag kläcka ur mig ordet karma. det skulle jag inte gjort för det fick jag äta upp då det kommer runner runner sexor som parar brädan. Bye, Bye
 
Första busten ur €100 turren var ganska väl tajmad för då hann jag äta middag på Indigo med Liv som samtidigt startade sin middagspaus. Den var dessutom ganska standard så inget att bry sig om.
 
Sen får jag väl säga sorry till semi-loose-aggro-svensken om jag missuppfattat handen och summorna vad gäller preflopp-kriget mellan honom och ungraren. Tyvärr lämnar jag inga handhistorikgarantier, de är fritt från minnet och oftast blir det rätt men ibland blir det fel.
 
Nu ska jag ta det lugnt på rummet och fjärrraila Liv som fortfarande spelar dag 1B, och ligger och harvar runt startstack precis som jag gjorde större delen av dagen igår. Två nivåer kvar.
 

Kommentarer
★ Macildur

Satt med denna extremt sega finne i €1oo och hamnade all-in mot honom där. Det tog en evighet innan han visade handen. Har för mig att jag hade AK och han JJ vilket jag lyckades vinna.

2014-06-07 kl. 10:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback