Sanningen...

2014-06-06 @ 14:42:44 | Allmänt
 
....hela sanningen och inget annat än sanningen.
 
Eftersom jag själv aldrig vet hur jag kommer att spela så kan det tvärtom vara en fördel att avslöja hur eller vad jag spelat. Tror det kommer att förvirra mer än hjälpa mina motståndare om någon skulle läsa detta.
 
Kände mig inte jättetaggad inför dag 1, men då jag inte spelar så ofta live är det ju alltid lite pirrigt innan man sätter sig. Det brukar gå över och jag fick ett bord där jag ganska snart fick bra koll på alla. Flugan känner jag till från nätet och ett par av de andra har jag sett och spelat mot på tidigare PPC:er.
Första bordet
 
Spelade på bordet i ett par perioder innan det bröts, hände inget speciellt. Fick ett högt par en gång och träffade en triss på floppen en annan, men ingen större action så låg kvar runt startstack. Men en intressant utspelade sig på bordet, men jag var inte själv inblandad.
 
Alla foldar fram till en aktiv ungrare som höjer upp till 500, 2,5 ggr stora mörken. Lilla mörken (flugan) lägger sig men en svensk spelare på stora mörken (också han semi-loose-aggro) slår om till 1300. Ungraren funderar inte länge innan han slår om igen till 4000, syn av svensken. Floppen kommer 3h 9s 6h. Efter bet-raise-reraise ett antal gånger så är de två allin. Gissa hilka händer de hade innan ni läser vidare.
 
Det var en sista suck-syn från ungraren som säkerligen förväntade sig ett set i nior, men det visar sig att svensken tog sig till floppen med 7h8h, vilket gav honom öppet steg- och färgdrag. Massor med outs. Ungraren visar upp 6-3off vilket iofs visar att de båda visste att de var ute och körde preflopp, men jag fattar inte hur de lyckades ta sig till en flopp. Men efter floppen spelar handen sig självt.
 
Andra bordet
 
Fick byta till ett bord med Bjoelle i position på mig, med en oortodox västeråsare mellan oss. Västeråsaren var uppe i 60K innan han förlorade en stor del till Bjoelle, stora potter när han var med och spelade. Jag satt och väntade på bra situationer, hittade ett par sådana, men spelade överlag passivt. Det handlade för mig om att överleva till dag 2 och att överleva Koivu som tidigt var nere på knappa 10K. Han höll faktiskt ut ända tills 40 minuter innan dagen var slut, men det ville sig aldrig riktigt för honom. Synd att jag inte fick chansen att dra ut honom.
 
Koivu
 
Koivu är en mer rutinerad livespelare och verkar gå mer på magkänsla, jag själv försöker spela som om det vore på nätet, annars levlar jag mig själv alldeles för lätt. Valde därför att spela med större höjningar och framför allt återhöjningar för att få folk att spela mer rättframt mot mig, då jag själv inte anser mig vara speciellt bra vad gäller djupstackat spel.
 
Chic
 
Jag tror däremot att jag har en fördel när vi kommer längre fram i turneringen, och då gäller det ju att ta sig dit.
De sista tre perioderna fick jag byta till ytterligare ett nytt bord, och spela mot Chic och Greenbay.
 
Återigen spelade jag ganska tight, och lyckades plocka upp bra kort just när Greenbay också hade bra kort.
Bl.a hade jag KK mot Greenbays AQ, där mina KK fick stå. Kunde nog ha fått lite till ut av handen eller åtminstone avslutat den tidigare, men spelade den för passivt. Blev 7 000 plus och var uppe på runt 45K ett tag innan jag tappade ner till 30K igen. Men precis i slutet av näst sista perioden kom en liten rush.
 
Först så spelade jag en pott mot den semi-loose-aggro svensken från första bordet. Jag höjer med JJ till 1500. Han slår om till 4200. Sedan missclickar jag och byter ut mina chips mot en 10000 marker utan att säga raise och det blir en call(single-chip-rule), vilket jag vet att svensken uppmärksammar. Floppen kommer AAK. Jag checkar och svensken bettar drygt 4000 igen. Den här gången säger jag raise innan jag klickar tillbaka och han foldar. Han påstår efteråt att han hade QQ. Jag ljuger så bra jag kan om min egen hand. Bra flopp o.s.v. Borde inte ens försöka ljuga, är så dålig på det. Bäst att bara vara tyst.
 
Semi-loose-aggro-svensk

Sedan sista handen innan sista pausen plockar jag upp QQ på stora mörken. Alla foldar fram till Greenbay på lilla mörken som höjer till 2100 med 12-13K bakom. Jag slår om till 6K och han vrider sig lite men väljer sedan syn.
Floppen kommer tiohög, han bettar, jag slår om och han är allin. Han har JJ, inte mycket att göra, en riktig setup och mina damer får stå.
 
Greenbay
 
Ligger nu på 67K ungerfär, är inne och rotar i en del potter sista perioden med bra kort som missar floppen, och slutar dagen på 60 100.
 

Glad med mycket marker
 
Så nu är det spelledigt för mig men Liv spelar dag 1B idag och jag tänker spela ett €100 sidoevent. Hoppas nu också Liv tar sig vidare till dag 2.
 
Tack till Paf.com för bilderna, fler finns på https://www.facebook.com/PafPoker/photos_stream
 
Idag kommer också livestreamen från cashgamet här att börja på allvar, svenskarna anländer, se den här:

Kommentarer
★ Björn

Bra jobbat, stabilt!
Att Koivu nästan överlevde dag 1 var ju också en bravad. Trist att han åkte 40 min innan dagen var över och att ni inte fick battla lite. Men det spelas väl sidoevent oxå?

2014-06-06 kl. 16:49:42
★ rosjon

Jajamensan, jag ska spela ett sidoevent idag, men hoppas det blir det sista jag kan spela för att jag är upptagen med att spela Main. Vet att Koivu spelar ikväll, och efter att ha lyssnat på podcasten idag (nytt avsnitt) så ska jag försöka få till en slowroll;)

2014-06-06 kl. 17:10:27
http://rosjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback