Söndagskval

2014-06-01 @ 17:28:36 | Allmänt
Efter förmiddagens match (förlust med 4-1, stod 1-1 med 10 min kvar)  och en promenad (enda motionen jag klarar av just nu) ligger jag nu på sofflocket och planerar kvällens turneringar. Många kvalturrar till kvällens WSOP Main Event-kval börjar redan runt 17.30, så det blir grillvante och grillspade, samtidigt som jag försöker dra in lite fler biljetter.
 
Spanat in ett par turneringar till som jag ska spela, utanför kvalgrinden, så om jag inte lyckas kvala hoppas jag på storklonken. Har lyssnat igenom inspelningarna från ett webinar som Jonathan Little och Phil Hellmuth körde, de är lite varandras motsatser, men Hellmuth har sitt eget sätt att se på poker som uppenbarligen funkar för honom. Han spelar en liten stack väldigt annorlunda jämfört med den gängse uppfattningen om hur man ska spela och han har lite andra tankar om betsizing m.m.

Intressant var det även om Phils ego inte går av för hackor. Framför allt är det lite inspiration inför kvällens utmaningar. Lyssnar också på Pokernews podcast från WSOP, har lite svårt för vissa av deltagarnas dryga framtoning, men Jason Somerville är alltid rolig att lyssna på. De är inte några fan av Phil, tycker han har oförtjänt dåligt rykte. Eller rättare sagt, han är säkerligen bättre på poker än de flesta anser, känns som det blivit lite av en sport att se ner på honom, och hans dåliga beteende vid bordet är en stor anledning till att vanligt folk faktiskt tyckte pokerprogram var underhållande.
 
Så jag hoppas faktiskt på lite Phil Hellmuth takter från någon eller några vid bordet vid nästa helgs välgörenhets-cashgame som livestreamas från PAF Poker Challenge, vars program ni hittar här:
https://www.paf.com/ppc?WT.ac=clubpaf:ppc&locale=sv_SE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback