Äntligen SM!

2014-03-31 @ 17:10:00 | Allmänt
Det blev ingen titel, men det blev åtminstone spel i de två första turneringarna ni SM-veckan.
 
I mörkpoker blev det ganska fort ridå, 49:e plats, trots att jag kände mig som värsta turproffset. Jag köpte in hej vilt, spelade ingen roll vad jag bytte. I början förstås, sen var det precis tvärtom med många händer som var näst bäst.
 
I 6-max gick det inte så jättebra i början, men hankade mig kvar hela tiden. Strax innan pengarna, med fyrtiofyra spelare kvar och fyrtiotvå prisplatser kom min dag ifatt mig. En dag som började med supertidigt uppvaknande, spätt på med förlorad timme till sommartiden. Hann med skjutsningar och hämtningar, träningar och lagaktivitetet i form av Bajenmatch på Tele2. Så jag gjorde en rosjon och somnade.
 
Som tur var vaknade jag när bubblan spruckit, tror det var 38 stycken kvar då. Kunde säkerligen gått illa om jag hållit mig vaken hela tiden, ett säkert framgångskoncept är att sova.
 
I vårt hushåll vandrar vi fortfarande på nätterna, vilket denna natt betydde att den säng som var ledig var min dotters säng, hon hade helt enkelt tagit min plats i mitt sovrum. Jag la därför min mobil på golvet i brist på mitt nattduksbord. När jag sedan somnade med laptopen på magen, och vände på mig i sömnen ramlade laptopen ner. Som tur var dämpades fallet av...min iPhone. Det var inte mycket kvar av skärmen efter att ha träffats av den knivskarpa kanten på en Macbook Air. Men jag vaknade.
 
Tog mig sedan till en tjugonde plats när jag fick för mig att reraisa all-in med 44 och tjugo mörkar kvar. Tyvärr hade min motståndare en hand och jag drog inte ut.
 
Läs mer på pokerförbundet hemsida där jag tycker de borde ha med de 20 främsta i resultatlistan åtminstone;)
http://svenskapokerforbundet.se/2014/03/31/morkpoker-och-6-max-avgjorda/
 
Ikväll finns det nya chanser till en SM-titel, först 19.00 är det 8-game, där jag min vana trogen kommer att googla fram reglerna varje gång det är dags att byta spelform. Följs sedan upp 20.00 av NLHE Turbo, där jag mycket väl kan bli farlig.
 
Efter förra bloggen fick jag kritik eller cred för att jag orkade whina över en freeroll.
Men så är det. När Proffsbloggare bloggar så whinar de om frirullar, när pokerproffs bloggar whinar de om bloggare som aldrig fått ett öre betalt.
 
Och ni vet väl om att ValterEgo gjorde SM-debut igår? Hoppas på en blogg om upplevelsen och om vi alla tjatar riktigt mycket kanske en kort podd med betraktelser. Speciellt sugen på att höra hur bitter Koivu är efter en självklar syn:) Önskar det varit jag!
 

Kommentarer
★ Matte

Kan du förklara för mig varför man på ett sm inte kan offentliggöra vinnarnas riktiga namn? Nu är det ju dessutom ingen fara för skatt på stars så kan ju knappast vara därför. Borde ju vara något att vara stolt över och borde vara offentligt, känns fånigt att förbundet kör ett sm som inte kan offentliggöra vinnarna.
Matte

2014-04-03 kl. 08:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback