De hoppfulla finns överallt

2014-03-29 @ 19:45:27 | Allmänt
Jag antar att inte någon som inte betalat medlemsavgiften spelar frirullen ikväll. En bra turnering med mycket övervärde, 228 spelare, både jag och min fru senreggade. Plockar efter ett tags foldande upp TT, fold fram till mig i mitten pos, jag höjer till 250, 2,5 ggr stora mörken. Spelaren efter slår om allin, med stor stack, jag gissar och hoppas på AK, men vi får dessutom syn av en spelare till. Aj, Aj tänker jag minst JJ, hoppas på en AK till.
 
Men icke sa nicke. Min hoppfulle vän har KJ i ruter och tyckte att det var ett begåvat spel att syna sig allin i det läget. Som alltid när sådant händer är naturligtvis pokergudarna på de hoppfullas sida. Killen floppar stege mot min motspelares AK. Jag floppar triss men brädan parar sig inte.RLRL2 WP!! Kvällens hoppsfullaste dittills.
 
Medan jag nu skriver det ropar Liv upp. Hon gick tydligen all in med QQ, fick syn av A2 och floppen kom 345. Tack för det pokergudarna.
 
Summa summarum. Man behöver inte vara bra på poker för att vara med i pokerförbundet, tveksamt om man ens behöver kunna reglerna. Rekryteringsbasen är därför stor, och framtiden är ljus.

Kommentarer
★ Arne

Det måste kännas än mer jävligt när troligen hälften ungefär av dom som spelade antagligen inte ens är/var någonsin kommer att bli medlemmar.
Och då busta mot en sån som ändå inte kommer kunna få något pris måste suga svettig babianpung??
Att inte svepof ordnar lösenordsskyddade turneringar när det är ett sånt fint värde som är exklusiva för medlemmarna är ett mysterium.

2014-03-30 kl. 07:40:14
★ rosjon

Nej, det är inget mysterium varför. Om man har lösenord så blir det problem att hinna distribuera det till de som anmäler sig sent. Och detta är en drive för att öka antalet medlemmar.

2014-03-30 kl. 07:43:21
http://rosjon.blogg.se
★ Arne

Jaha. Men då förstår jag.

2014-03-30 kl. 15:14:44
★ P.Linde

Du ha ska cred för att du orkar whina över en freeroll. Det kräver sin man

2014-03-31 kl. 02:56:34
★ Gryt-Ola

En mellanväg kunde ju varit att publicerat lösenordet på förbundets hemsida. Då fick man i alla fall lite trafik dit...

2014-03-31 kl. 13:12:19
http://kackalorum.se
★ rosjon

@P.Linde
Proffsbloggare whinar om poker, pokerproffs whinar om bloggare, precis som det ska vara:)

2014-03-31 kl. 17:12:09
http://rosjon.blogg.se
★ rosjon

@Gryt-Ola Och så hade man haft 20 arga medlemmar som dagen efter inte hittat lösenordet. Tror ändå att detta är den bästa lösningen.

2014-03-31 kl. 17:13:07
http://rosjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback