En vecka kvar

2014-03-22 @ 10:11:15 | Allmänt
Det är väldigt mycket planerande nu, vi har beställt vår nya hallmöbel, en platsbyggd garderob. Många val har det blivit. Jag hoppas vi valt rätt möbelsnickare, dyrt blir det åtminstone.
 
Dessutom planerar vi inför sommaren, där jag lobbar för tre veckor i USA dit våra grannar också ska. De ska mest vara i Tucson, Arizona och jag hoppas vi kan besöka dem där ett par dagar. Andra platser vi vill besöka är Palm Springs, Las Vegas och Bombay Beach (Salt-on-Sea). Det blir en roadtrip igen alltså, men vi skippar San Franscisco, det var så sjukt kallt sist vi var där i juli. Jag betvivlar att det någonsin är särskilt varmt där.
 
Sonens fotbollslag har dessutom fått sina matchschema i Sanktan. Så i helgen ska jag försöka fördela ut spelare och flytta matcher som riskerar krocka för våra två anmälda lag, samtidigt som jag tar hänsyn till våra två lag i åldersgruppen som är anmälda i svår grupp. Det blir ett pussel.
 
Sen är det ju avslutning inomhus nästa vecka för laget, tänkte köra en wildkidsinspirerad frågesport om fotboll med en hel del inslag av träning, det måste också planeras. Hoppas det blir lyckat.
 
Fick ju ett litet bakslag vad gäller väderleken i veckan, hur kul är det att vakna upp till det här, när man börjat se fram emot våren.

Men trots bakslaget så har mycket gått rätt denna vecka! Vår snabbaste driftsättning hittills på jobbet med kortats möjliga nertid (vi måste ju tyvärr anpassa oss till stordatorn och den är inte lastbalanserad som våra miljöer). Manchester United vann en fantastiskt underhållande match mot Olympiakos och är vidare i Champions League. Men säg den lycka som varar, lottningen igår gav Bayern München som motståndare i nästa omgång.
 
Då är det skönt att ha något i närtid att se fram emot. Svenska Mästerskapen i online poker börjar nästa vecka.
Jag har fortfarande inte kvalat, gör nya försök under veckan. Dessutom är det ju en freeroll för medlemmarna den 29:e mars. Mer detaljer om denna kommer, planera in nästa lördag helt enkelt.
 

Får se om jag kan streama någon av de turneringar jag kör under SM-veckan,på http://www.twitch.tv/rosjon, med fördröjning så klart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback