Äntligen höstlov

2014-10-25 @ 10:18:25 | Allmänt
De senaste veckorna har varit intensiva, både hos min kund, på mitt företag och på helgerna.
Jag hade planerat att spela massor av kval till SM, men det har blivit alltför få kval och det har gått riktigt dåligt. Ibland p.g.a. dåligt spel ibland p.g.a. otur.
 
För bara några månader sen när jag spelade mycket, så var den dag jag såg mest fram emot söndagen, för då var det massor av turneringar och det kändes som om jag hade chans att vinna varenda en. Nu är det inte så längre, den känslan har jag inte just nu, vilket är dålig timing, då årets höjdpunkt live börjar närma sig.
 
SM i Helsingör, inköpet till Main ligger på runt 6800 svenska kronor beroende på vad danska kronan står i. Ganska billigt för att få chans på ett SM-tecken och som jag skrivit innan hoppas jag på ett nytt deltagarrekord. Jag hoppas också att många av våra bästa svenska spelare dyker upp och det lät ju lovande i Koivu & Egons podcast:
https://soundcloud.com/koivu-egon/koivu-egons-podcast-avsnitt-54
 
Jag hoppas verkligen att detta är året då förbundet tar tillbaka initiativet vad gäller SM från statliga Svenska Spel. Svenska Spel laddar inför sitt online-SM, bedrövligt att de anser sig ha rätt att anordna ett sådant. Som vanligt ger sig dybban ut på turné innan, och jag väntar bara på att tre-fyra nya bloggare ska presenteras på en nyuppväckt Svenska Spel-köpt expressen-poker-sajt. Jag kommer som förra året att försöka få till ett vad med dybban om deras deltagarantal, det kommer inte att slås några rekord på den fronten i år. Och som vanligt efter att SvS gjort sin sedvanliga marknadsföring för sitt SM, så kommer det inte att hända ett enda dugg på sajten på ett år. Jag hoppas dybban dyker upp på riktiga SM i år istället.
 
SM-veckan i Helsingör hoppas jag ska skapa mer uppmärksamhet i pokercommunityn. Att Koivu & Egon kommer att sända varje kväll är ett jättebra initiativ. Jag kommer att lyssna och om jag har möjlighet ta chansen och se dem spela in på plats, det ska tydligen göras inför publik, riktigt kul. Kul var också att Unibet, PAF och Pokerstars anordnade kval till SM, jag hoppas de är på plats och hjälper till med sidoaktiviteter och SM-stämning, nu när de skickar kvalare.
 
I år kombinerar jag och Liv SM med höstlov och besök hos mina föräldrar. Vi stannar i Ystad fram tills dag 1B då vi båda går in i turneringen. För att jag ska hitta tillbaka till formen tänker jag försöka hitta tid att spela ganska mycket fram till och med onsdagen, jag spelar bäst om jag spelar mycket, och det har inte blivit tillräckligt mycket på senaste tiden. Allt för att försöka toppa formen.
 
De senaste veckorna har det faktiskt varit fotbollsturneringarna som jag sett fram emot. Det är nu ett helt års träningar ska ge frukt med lite framgångar som gör att killarna orkar sig igenom en vintersäsong med mer fys än fotboll. Vi har tagit oss till någon sorts final i varje cup hittills och jag är mest nöjd hittills med att vi varit med i cuper på rätt nivå för killarna. Roligt med jämna matcher, då spelar det inte så stor roll vad resultatet blir, men det är aldrig kul att spela en match mot ett lag i en cup man trodde var för medel- och breddlag och det visar sig bestå av killar från en akademi. Varken för oss eller dom.
 
Vi lyckades till sist vinna en final förra helgen, och denna helgen är det dags för vår första niomanna-turnering. Ska bli otroligt spännande att se om killarna kan anpassa sig.
 
 
 

Kommentarer
★ Hogge

Ses i Helsingör!

Svar: Absolut!
Rosjon

2014-10-25 kl. 22:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback