Rusch.....

2009-01-12 @ 10:30:37 | Allmänt
Igår gick det väldigt bra i Sit-n-Go, spelade ett tiotal, plussade drygt 1500kr, vilkte var tur eftersom jag spelade cashgame innan och förlorade 600kr. Sverigerankingen går inte så bra, spelar ok, men blev utköpt ett par gånger.Anledningen till att jag spelade cashgame är att jag har ett lite projekt som går ut just på att bli bättre i cashgame på 5- eller 6-manna bord. Blev inspirerad när jag gick med i pokercampus.se, en svensk instruktionssajt som hittills koncentrerat sig på just denna typ av spel. En kille jag mötte i en Satellit på Hemma Hos, där vi var 10 man som spelade om en plats i EPT (kom tvåa, suraste förlusten hittills eftersom andra priset var en resa till fjällen) är numera instruktör där, Ebisumaru, och jag har följt hans framgångar ett tag och tänkte att det vore bra att lära av honom. Så jag har sett på hans filmer och testade för första gången igår att spela som han lär ut. Tyvärr gjorde jag ett misstag som kostade mig 400kr  och hade otur i en annan pott på 200kr, annars gick det ganska bra. Ska dock gå ner lite till i nivå, eller spela med mindre stack på högre nivå. Annars kan det bli dyrt att lära sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback