Spel i källaren

2009-11-19 @ 21:38:37 | Allmänt
Igår blev det pokerkväll i källaren. Skickade ut inbjudan till en lång rad personer, men trots detta blev det endast nio spelare som kom. Hoppas på bättre utfall nästa gång även om nio spelare är ganska lagom faktiskt. Hög nivå på spelarna denna gång, dock inte alltid på spelet
Suddiga bilder, men det är lite dålig belysning för att ta bilder med iPhone. Tagna precis när andra turneringen dragit igång och Liv var med och spelade efter att ha lagt Signe. Två nya spelare som inte tidgare varit med på källarpokern innan, båda visade sig gå vinnande från bordet.
Click here to see original size

Daniel "dalmore", Christoffer och Ann.
Click here to see original size

Liv, Micke och Daniel
Click here to see original size

Micke (nya) och Pontus (mest tiltad under kvälen)
Click here to see original size

Stefan, Liv Daniel och Christoffer

Kvällen började lugnt med lite sena ankomster men till slut var första turneringen igång. 100kr rebuy första timmen, vilket brukar ge ganska slaskigt spel. Vi var åtta stycken och efter första timmen var det 1200 i potten d.v.s 4 återköp. Ganska lugn första turnering och ingen hade gett sig än. Med reservation för mitt minne av händelseförloppet, p.g.a mycket whiskey och öl så hände sedan följande. Jag hade höjt ganska sparsamt och ännu så länge inte börjat min sedvanliga klonkfest. Ett par händer innan hade jag varit tvungen att lägga mig mot en reraise allin preflopp. Satt på cutoff och hittade AA och höjde tre ggr BB. Alla la sig fram till Daniel som sitter på BB och spelat tight och aggressivt.Daniel ställer och jag blixtsynar, han gjorde vad jag vet kvällens första move vad jag såg och hade otur med timingen, fanns ganska många händer jag lagt mot just hans reraise. Daniel visade 78off(tror jag) och lyckades inte få någon hjälp av brädan. Lär syna hans reraisar lite bredare i framtiden

Sen är det lite svårt med minnet....jag började iaf klonka ganska frekvent. Och eftersom jag fick en ganska stor stack höjde jag lite oftare. Höjde med J6 på knappen mot Pontus på SB, och höjde så mycket att han var allin.

Han instasynade med K2, ingen respekt alls

Jag blev lite förvånad men klonkade naturligtvis, och Pontus var ute och lite småtiltad. Om jag inte missminner mig så vann jag i stort sett alla potter jag gick in i med sämst hand och förlorade ett par med bäst hand. Slog ut i stort sett all med mina klonkskillz (sorry, men jag sa ju att jag springer bra). Vann i stort sett alla 40-60 lägen, men eftersom jag alltid förväntar mig att vinna dessa så blev jag inte förvånad.

Till sist blev det jag och Christoffer HU och han reraisade mig en pott på floppen precis innan den avgörande handen. Jag satt på BB och hade 63 i klöver och Christoffer synade. Floppen kom med steg- och färgdrag för mig. Jag betade, Christoffer gick allin och jag synade. Han visar upp AA med A i klöver.... men med mina klonkskillz var det inga problem och återigen hade jag knäckt AA med 63.

Andra turneringen gick inte lika bra. Där dominerade Daniel totalt och ahn spelade väldigt stabilt samtidigt som han träffade bra. Nyckelhanden var när han knäckte AA med AQ. Ann blev tvåa och Micke(gamla) blev trea. Skulle kunna tänka mig att stejka Daniel, varje gång jag sett honom spela har han varit väldigt solid, bra kandidat för rankingserien nästa år på SvS, fast egentligen inte, jag vill ju vinna den då

Vi som åkte ut smygstartade cashgamet med lite dealers choice, men efter turneringen var vi fem stycken som fortsatte framåt småtimmarna. Pontus som bidragit mest till den 1600kr stora potten i andra turneringen gick ut hårt och det var många bluffar som lyckades och visades. Även Micke (nya) visade sig ha samma talang. Lyckades dock syna ner hans bluff en gång med toppparet, hade nästan bestämt mig redan på floppen att jag hade bäst hand, men han betade rejält hela tiden och framför allt river beten var stor.Tog synen eftersom jag trodde han hade sämre och hade han bättre kända jag mig villig att betala av.
Trevligt med en tidig vinstpott. Därefter( eller var det innan?) synade jag Pontus betar hela vägen med KQ, hade hålstegedrag och trodde han var ute och bluffade. Fick träff på damen på rivern, betade och fick syn av Pontus. Han hade träffat par i knektar på floppen och var ganska irriterad på mina fiskiga syner. Direkt efter fick jag KK och jag och Pontus, som var en aning tiltad hamnade allin. Han visade QQ och fick träff på floppen och jag ingen hjälp på turn eller river. Snopet.

Såg sedan en flopp med par i sexor, nästan en familjepott, floppen kom 754 och Christoffer höjde jag ställde och han synade med 54. Med min vanliga tur satte jag stegen naturligtvis. Sry

Slutade kvällen plus tack vare min sedvanliga tur, men framför allt hade jag kul, och nu har jag råd att slaska ännu mer nästa gång. Det blev sent och ganska blött, men kul var det.

Tyvärr är Signe fortfarande sjuk med 40 graders feber så var hemma med henne idag, Liv tar imorgon. Risken stor att det är Svininfluensan och då lär ju både jag och Liv bli smittade. Vi får se, kan även vara scharlakansfeber för det syns lite misstänkta utslag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback