Event #45 dag 1

2010-06-26 @ 17:20:22 | Allmänt
Kom till Rio en kvart innan och gick runt och tittade på de olika pokerrummen, otroligt vad många bord de har igång hela tiden.
Kom sedan till bord 15 Pavillion White och satte mig på plats 6. 3097 startande vilket gav en prissumma på $4,180,950, saftigt.

På mitt bord satt det flera som jag förstod det proffs, som går riktigt bra online, men bara en spelare som jag kände igen. Jonathan Little (WPT player of the year säsong 6, 3,5 mill inspelat totalt) satt två platser till vänster om mig på plats 8 och mellan oss satt en tjej som var klädd som om hon skulle gå ut på nattklubb.

På min första stora mörk så lägger sig alla fram till knappen(mörkarna 25-50 startstack 4500 1 timmes nivåer) , och han höjer till 150 och jag synar, tjejen på stora mörken lägger sig. Floppen kommer KQ7, jag väljer att checka för att syna om han höjer vilket han gör till 225. Turn är en 3:a, jag checkar igen för att hålla potten nere, han checkar efter och jag är nu ganska säker på att jag har bästa handen. River kommer en 4:a och jag checkar igen med tanken att syna om han betar men han checkar efter och visar QJ off så jag tar hem min första lilla pott.
Några händer senar så plockar jag upp QQ i tidig position och höjer till 125 som blivit bordets standard höjning. Får dock 4 syn efter mig och floppen kommer A hög Ingen kul flopp och jag checkar när det är min tur, finns ingen anledning att beta alls på denna flopp, någon har garanterat ett ess och det lär inte gå att betta bort dem utan att riskera en stor del av sin stack. Knappen höjer, han får två syn, jag lägger mig. Knappen vinner till sist potten med 2 par i Ess och knektar.
Nästa stora mörk för mig så har tjejen höjt till 150 UTG, Jonathan Litte och en till synat. Jag tittar ner på AA och väljer att höja upp till 650 dvs 500 till. Tjejen UTG som jag nu inser är väldigt, väldigt tight börjar fingra på markerna och ser ut som hon vill reraisa mig, men lägger sig till sist, de andra också. Visar AA för att skapa mig en tableimage som tight. Får några händer senare TT UTG, höjer upp men får tre syn och floppen kommer KQ2. Jag betar ut men får syn, och checkar sen turn. Han betar ut och jag foldar. Ny nivå (50-100)
och stund senare plockar jag upp KK, återigen på stora mörken. Samma scenario, en höjning till 275 , två limpare och jag reraisar till 1000 och alla lägger sig igen.
Väntar lite drygt ett varv och får sedan AQ i ruter i mittenposition, höjer upp till 275, får en syn av Little. Floppen kommer jättelåg, jag c-bettar 3/4 av potten och han synar. Turn är ytterligare ett lågt kort, och nu ligger det färdig stege och två färgdrag på brädan, dock ej ruter. Jag checkar och Litte betar hem potten.

Två händer senare får jag AK UTG, och höjer upp till 275, får en syn av lilla mörken. Floppen kommer K hög med två spader. Lilla mörken checkar och jag betar 3/4 pott. Han synar ganska fort. Turn kommer ett litet kort, inte spader och jag fortsätter att beta, ungefär 2/3 pott och efter en liten betänketid så lägger sig lilla mörken.
Sitter sedan och lägger mig ett tag, men har sedan återigen stora mörken ett par varv senare. knappen höjer upp till 275, lilla mörken lägger sig och jag synar med QT i klöver. Floppen kommer KJx med ett klöver, jag checkar för att kanske få ett gratiskort eller om han betar checkraisa. Han betar ut 375 och jag raisar till 875 och han instafoldar.

Nu kommer kvällens hand:
Jag sitter på knappen och killen innan mig höjer till 250. Jag tittar ner på KK och reraisar till 750. Tjejen efter mig som suttit och foldat mest hela tiden och har c:a 3000 kvar går allin efter en liten betänketid. Direkt efter så går Jonathan Litte nästan direkt allin, med en stack på lite drygt 4500 och jag täcker honom med c:a 1000. Killen som höjde först lägger sig och jag börjar fundera. Jag får en hemsk känsla att någon av dem har AA. Vad göra?

Läs vad som hände i nästa blogginlägg.....

Kommentarer
★ Söppärj

Ujujuj, fruktansvärt jobbigt. Men man ska ju enligt sägen aldrig lägga KK pre... Om även Little uppfattat att tjejen var tajt så finns väl risken. Men å andra sidan, hur intresserad såg han ut, han är ju en HotShot som kankse blev less på at sitta i 1500-eventet o med AK tänkte att nu vill jag ha stor stack eller oxå drar jag. Nä det får nog bli syn här o sen hålla tummarna...



Hoppas det gick bra,

2010-06-27 kl. 20:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback