Upplösning och bilder från Vegas

2010-06-28 @ 19:39:40 | Allmänt
I förra inlägget satt jag med KK och funderade på syn eller lägg. Jag klarade inte av att lägga mig och tjejen visade upp AA (vilket jag trodde) och Jonathan Little visade upp QQ. På floppen kom en Q och jag hade efter denna pott enbart 900 kvar och bl.a tack vare denna pott så kom Jonathan Litte i pengarna. Åkte sista handen innan paus då jag ställde med 88 UTG och fick syn av TT. Ingen WSOP-rigg för mig.

Jag ser inte så glad ut
Click here to see original size


Jonathan Little ser cool ut
Click here to see original size

Åkte med Liv och Cattis till en Outlet för att trösta mig, men det går inte direkt. De handlade en hel del iaf så de var nog nöjda.


På kvällen blev det middag på en italiensk restaurang och sedan dags att sova eftersom det var matcher kl 07.00 och både jag och Liv skulle spela vid 12.00 dagen efter
Liv vid bordet
Click here to see original size

Pavillion-rummet där de flesta spelarna satt, fanns ett lika stort rum till och detta visar endast 1/4 av pavillion, d.v.s masor av spelare och poker.
Click here to see original size


Jag spelade Daily Deepstack samtidigt som Liv spelade Event #47. Spelade löst första två timmarna och försökte träffa floppar, men ingen tur, inte samma kortsnitt som dagen innan.
Hade vid första paus 11500 kvar av 15000 och nu började jag spela tight en strategi som egentligen bara betydde att jag blindade bort mig. Hade många spelare som jag visste jag kunde trappa om jag fick en någerlunda bra hand men under 3 timmar var min bästa hand AJ. Totalt blev det 6h spel innan jag åkte shortstackad med 94 mot AQ. c:a 190 av 600 spelare. Inte min bästa turneringar om man säger så.....
Liv spelade bra men var även hon kortkall. Hon ställde till sist med 77 efter en höjning och en syn innan henne och jag kan fortfarande inte förstå hur hon kunde få syn av bägge två speciellt eftersom den hand som slog henne var A8. Så kortstackad var hon inte, en riktig tomtesyn. Men det var många som spelade märkligt i hennes event. Hade hon vunnit den handen hade hon med all säkerhet gått vidare till dag två. 2300 startande och de var 400 kvar när Liv åkte.

Dagen efter blev det shopping och show, Viva Elvis, en Cirque de Soleil show. Besökte Aria som var koolt, och direkt efter showen blev det Fremont Street Down Town. Från det nyaste till det gamla i Vegas.
Vegas är en stor finlandsfärja för amerikaner, och på She Strip så finns de som har råd att vara i Vegas, men på Fremont Street verkar de vara som spelar bort sina sista pengar. Klassamhälle, verkligen.

Bilder utanför Venetian när jag inte kunde sova kl 05.00 på morgonen
Click here to see original size

Click here to see original size
Click here to see original size
Click here to see original size

På stan, shopping, en jäkla massa fontäner
Click here to see original size
Click here to see original size
Click here to see original size

Aria, modernt, nytt, grått och designat
Click here to see original size


Fremont Street, inte modernt inte nytt, inte grått och defintivt ingen vidare design. Kitsch möjligtvis
Click here to see original size


Idag blir det en deepstack turnering på Venetian för mig, wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback