Dagen efter söndagen

2010-10-11 @ 12:50:04 | Allmänt
Igår natt kändes det som om utdragningarna haglade och att pokerklienterna var emot mig. Bytte kl 02.00 till Telia 3G istället för Bredbandsbolaget och PAF Diamond blev stabilare. Många som klagade och undrade vad som hänt vid borden så om det inte var ett fel hos Boss så måste det legat ganska nära. Inte så kul när man spelar om upp till €4000 i prissumma. Det blev en ITM igår på Söndagsskalpen och en 11:e plats i Sverigerankingen och en plats i månadsfinalen som jag fortfarande är tiltad på, hade redan räknat hem topp 3 när chipleadern synade min triss med mellanpar och bara runner runner stegchans. Tröstar mig med att min spelstil kan ge mig dessa bluffsyner.  Dessutom blev det ett finalbord i €12500 garantin på Diamond och till slut en 5:e plats vilket gav €1000 och jag somnade inte förrän 05.00. Räknar man av alla inköp så blev det ett miniplus, vilket inte är vad jag siktar på, men får vara glad ändå. Tur att Liv lämnade barnen imorse, var ganska trött kl 07.00, skönt att få ligga kvar.
Gjorde en dum grej i 200K garantin, dåligt spelat, men mellanpar är inte lättspelat när man har en mellanstor stack Ibland får man gå på magkänslan och ibland har man bara fel:( Ska fundera på den handen ett tag och se om jag kan bestämma mig för hur jag borde spelat den.
Ingen lysande start hittills i PAF Goldrush, men jag är full av förtröstan, rankingserier borde vara min grej.
Ännu bättre disciplin i turneringar med långsam struktur, känna av mer när jag bör avbryta en bluff, och framför allt inte tappa tålamodet när stacken inte växer hela tiden. Med vissa turneringar har jag alldeles för bråttom.

Bytt klinga på sågen, snart ska jag iväg byta vinterdäck, sen blir det en tur till Fredells och sen är det dags att hämta hem barnen efter att jag handlat mat. Ingen rast ingen ro:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback