You have entered........

2011-02-07 @ 21:59:14 | Allmänt


Var och spelade Måndagslaxen ikväll, blev en kort sejour tack vare en speciell hand. Precis när jag kom dit träffade jag Johan, som jag vet är en bra livespelare. Han är dessutom den bäste berättaren av händer som jag känner till och man har sällan tråkigt vid bordet när han är med. Trots detta undviker jag helst honom vid bordet, men han fick platsen direkt till höger om mig. Jag spelade ganska tight, mest för att jag fick händer utan potential. Höjde ett par ggr men fick enorma reraises emot mig antingen preflop eller efter att jag c-betat flopp. Ibland undrar man om folk är så rädda att bli utdragna att de inte vågar se ett kort till och maximera sin vinst. Fick efter ett tag AT i klöver, bettade 300 och fick fyra syn. Flopp A29 olika färger, inget klöver. BB checkade, jag checkade men hade bestämt mig att reraisa om någon betade. Mannen efter mig betar 1100, fold, fold, jag reraisar till 3000. Tyvärr höjer han då till 8000 och jag har en trivial läggning som jag åmar mig lite över. 20K i startstack och jag har 16K kvar. Strax efter får jag 97 i spader och höjer igen, får en syn. Flopp QT8, ingen spader. c-betar och blir då reraisad, ganska mycket, men han överbettade hela tiden så jag väljer ändå att syna då jag tror jag får bra betalt om jag träffar stegen. Träffar inte stegen, checkar och han betar ut 8000!!! Snacka om överbet, hollywoodar igen och lägger mig. Sen så utspelar sig följande hand som jag inte är med i själv. Kommer inte ihåg helt vad som hände, men ungefär. Johan och några till ser en flopp och Johan träffar tvåparet med 85 i ruter. Floppen är alltså 85 med ruter T. Efter betande på floppen är det bara Johan och en till kvar, turn kommer ruter K. Killen betar och Johan synar. River kommer ytterligare ett ruter, killen betar, Johan synar. Killen visar upp KT för turnat tvåpar och Johan ser ledsen ut, visar mig 85 i ruter och muckar sen handen. Jag hinner bara tänka att han fick färg, men hinner inte stoppa honom. Kan inte låta bli att påpeka missen och Johan blir en aning irriterad, han var helt inriktad på tvåparet och missade helt färgen. Johan lyckas dock dubbla upp med QQ mot AA efter att ha träffat en dam till på floppen så han hämtade sig snabbt. Nu till det kusliga sammanträffandet...... Plockar upp 85 i ruter UTG och tänker att den handen måste man spela, har inte spelat på ett tag och det är en bra hand att floppa bra med. Höjer till 500, alla lägger sig fram till Johan som sitter på BB och reraisar till 1800. Vad kan han ha då? AK, inte AQ eller AJ, tror inte han höjer med dem. AA-JJ kanske TT, resten av paren tror jag han synar med. Bluff, finns säkert också men inte speciellt ofta. Jag har 13-14K kvar och är täckt av Johan, jag väljer att syna för att floppa färg, tvåpar, eller något annat monster, eller för att bluffa hem potten om det kommer A eller K (under förutsättning att Johan har lägre par). Floppen kommer 467, två klöver. Trevlig flopp med 85;) Johan donkbetar ut 3000, vill behålla initiativet eftersom han reraisade pre. Jag återhöjer till 6400. I detta läge är jag potcommittad, men Johan ställer in och jag synar. Det visar sig att jag floppat bra mot en hand som Johan inte kunde ha kommit undan KK. Tyvärr så har han K i klöver och drar hem färgen, men håller på att missa den också;) Dagens kusliga hand...85 i ruter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback