Vilse i pannkakan

2011-07-20 @ 00:54:37 | Allmänt
Anna Dabrowski skriver en blogg som heter Vilse i Las Vegas då hon tillbringar den mesta av sin tid där med sin fästman Ken Lenaard. Då jag älskar Las Vegas har jag stort nöje av att läsa hennes blogg då hon ofta ger tips om bra ställen eller aktiviter i stan. Ibland får jag dock lite "Hollywoodfruar"-varning då hon ibland skriver inlägg som kanske inte riktigt har anknytning till verkligheten, men det kan jag förlåta henne och förstå, då hon faktiskt lever med ett äkta pokerproffs, och lever i en värld helt annorlunda från min och framförallt med en helt annan budget.
Hon hade defintivt ingen förståelse för mitt val av ringar när jag och Liv gifte oss i LV för att par år sen och det ska jag väl erkänna att inte många har haft, men jag anser att de pengarna de flesta lägger på en vigselring är bortkastade pengar och istället kan användas bättre till inköp i en schysst turnering.
Ibland blir det dock lite Anna Anka varning på inläggen, t.ex. ett lite naivt inlägg om pokermammans inlägg om en pokerkväll med sina barn. Lite så där typiskt för folk utan barn som helst vill flyga barnfritt och slippa barnfamiljer på restaurangen.
Nu senast var det ett inlägg om Sofia "Wellbet" Lövgren som hon inte tycker kan kalla sig pokerproffs eftersom hon inte spelar Main Event. Jag själv tycker också det är snålt av PKR att inte sponsra Sofia med inköpet till Main, men det kanske de gjort om hon skrivit några fler blogginlägg och gjort lite mer reklam för sajten (kom igen, lite fler inlägg;). Men proffs kan hon definitivt få kalla sig, kanske mer än de flesta. Att spela Main Event utan sponsring, utan att kalla det ett skott är få förunnat, ska man hålla sig till modesta bankrullekrav så krävs det en rulle ganska få spelare har. Sen tror jag att de flesta pokerspelare, proffs eller ej gärna tar det skottet iaf då det finns så mycket mer värde i denna turnering än andra. Och då menar jag värdet i själva upplevelsen. Om jag hade valet mellan att spela 7 st $1500 event eller spela Main Event så hade jag nog valt......hmmmm....det där var svårare än jag trodde. Men jag hade nog ändå valt Main Event p.g.a upplevelsen. Men jag är inte proffs, det är Wellbet som är det. Eftersom jag skulle spelat för upplevelsen så är jag väl det man typiskt kallar Dead Money.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback