Snö

2011-05-03 @ 21:56:08 | Allmänt
Upp tidigt imorse för att kunna vara på jobbet tidigt. Det är nämligen första tisdagen i månaden och då stänger dagis tidigt. Ännu viktigare att hämta i tid eftersom vi missade förra månaden. Dessutom så var det sedan tidig match på Lyckeby BP mot Vendelsömalm. Precis som imorse när jag gick till jobbet började det snöa lagom till matchstart. Inte lite heller, rejäla flingor. Killarna halkade runt i gruset och gjorde en kämpamatch i det iskalla vädret, men de så ut som dränkta råttor efteråt. 5-1, ett mål av Sander och bra spel. Sedan blev det hamburgare på donken för hela laget. 
 

Kommentarer
★ donRollo

Morsning din gangster :) Kändes det bra att slå ut mig ur femhundringen igår på finalbordet? Jag ställde från LM 400 med 5400 marker och KTo och du synade med halva din stack med A4o... Hmmm... Ganska tveksam syn egentligen det där, va? Sedan träffade jag en tia på floppen medan du din gangster rivrade in ett fucking A :( Inte snällt... Träffa en tre-outare på rivern... När gjorde jag det senast? Kanske när Hedenhös gick i kortbrallor :) Jaja, hur gick det för dig sedan då? Topp 3? Med den megaflaxen så bör man ju gå långt :)

2011-05-06 kl. 13:59:55
http://www.donRollo.se
★ Söppärj

Råkade se potten i fråga. Var inne o följde en kort stund när jag såg att turgubben rosjon (hehe) återigen var på ett finalbord. Han e fullständigt hopplös....



I alla fall så var blindsen 400/800 o rosjon satt UTG o raisade till 1975, fold till DonRollo i BB som ställer för hela sin stack (vet inte riktigt men stämmer säkert med 5400). I det läget kan inte rosjon folda.

När väl rosjon raisar så spelar handen sig själv. Rollos ställ med KT o 6-7 BB är ju definitivt OK mot en sån lös spelare som rosjon även om han nu raisade från UTG.



Men visst riktigt surt för dig att han drar tillbaka på rivern. Retfullt när de som på SVS visar 7%-symbolen i motståndarens ruta o hundradelen senare står det 100%.

2011-05-06 kl. 15:30:16
★ donRollo

Helt korrekt där Söppärj :) Var tvungen att kolla replayern... Men en raise av Rosjon är ju liksom inget att vara rädd för. Grabben raisar ju bredast i Nordeuropa. Var bergis på luft där och det hade han ju iofs... Men flax det har han, utan tvekan... Nå Rosjon, hur gick det? Förvaltade du mina marker väl?

2011-05-06 kl. 21:25:49
http://www.donRollo.se
★ rosjon

Raisar brett, men när pengarna åker in i mitten så har jag oftast en bra hand....oftast.

Ingen topp 3, åkte ut direkt efter dig eller strax efter iaf. När jag raisar på ett finalbord så vet jag nästan alltid vilka jag synar och vilka jag lägger mot med en viss hand, beroende på stackdjup. Har jag ett ess utg mot en shortstackad BB med sju spelare vid bordet kommer jag 9ggr av tio att raisa. Vet att jag måste syna om BB ställer, men han kommer att göra det väldigt ofta med sämre händer. Hade också ställt in med KT, men flax vet jag inte om jag vill kalla det att jag vann handen;) Bäst hand när pengarna åkte in;)

2011-05-06 kl. 22:10:40
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback