Delta i experiment

2012-02-11 @ 10:57:19 | Allmänt

Har ju länge gått och funderat på om det inte finns något sätt att minska variansen med turneringsspel, filat lite på olika upplägg men inte lyckats få ihop tillräckligt många spelare för att köra något riktigt bra upplägg.

Men jag tänkte försöka få till ett experiment och se om mitt koncept med "pokerfond" skulle fungera. För att slippa omvandla mellan valutor när jag räknar så tänkte jag utföra experimentet på Svenska Spel. Experimentet blir en liten räkneövning, d.v.s inga riktiga pengar sätts på spel. Detta är min idé:

För att en spelare ska få delta i experimentet så måste man uppnått vissa resultat på Sharkscope. Man måste ha spelat minst 50st MTTs och ha en average ROI på 10%. Detta kollas upp på Sharkscope.com.

Inför turneringssöndagen innan turneringarna så maila eller skicka meddelande på facebook(maillänk finns på rosjon.blogg.se, högst upp i menyn under kollaget) och tala om vilka turneringar och inköp man tänker spela och vilket nick man har på SvS. Minsta inköpsgränsen är på 90kr+9kr. De som deltar i experimentet kommer inte att känna till varandras nick, det är enbart jag som kommer att ha listan på deltagare.

Jag kommer att räkna ihop inköpen på alla deltagare inkl mina egna turneringar på SvS och sedan sammanställa resultaten på måndag då turneringarna spelats klart, så får vi se om alla deltagarna tillsammans lyckats gå med vinst. Ingen aning om vad man kan förvänta sig för resultat men tänkte försöka köra detta experiment under några söndagar fråmåt. Skulle det visa sig vara någerlunda framgångsrikt så får man väl försöka sy ihop något riktigt koncept framåt vårkanten. Just nu nöjer jag mig med en liten räkneövning och hoppas några vill vara med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback