Experimentet: Första söndagen

2012-02-13 @ 16:26:12 | Allmänt
Inte så många anmälde sig men fler än jag hoppats på med tanke på framförhållningen. Jag var den som gjorde flest och störst inköp och hade jag inte sprungit så dåligt på SvS så hade experimentet antagligen börjat bättre.
Jag drog alltså inte direkt mitt strå till stacken. Men det gjorde flera andra och det gör att om man just nu satt in 100kr i vår imaginära pokerfond, så är den just nu värd 72kr.
Inte jättebra, men heller ingen brakförlust och det är dessutom första söndagen. Det betyder att om någon av spelarna spelat för 100kr så har han nu 72kr kvar trots att han egentligen åkte utanför pengarna.
De som vann skulle fått behålla 50% av vinsten och resten gått in i fonden, som de dessutom hade haft en lika stor andel i som de gjort inköp för. En sorts fördelningspolitik inomgruppen som minskar variansen en aning. Fortsätter med experimentet nästa söndag, om fler vill anmäla sig går det fortfarande bra, det är som sagt bara en räkneövning  Jag finns tillgänglig på facebook eller via mejl, hör av er om ni vill vara med och i så fall vilka turneringar ni tänker spela nästa söndag. Jag avslöjar inga nicks eller resultat för någon annan.

Medan det gick riktigt uselt på SvS gick det bättre på PAF, kom 57:a i deras $250K garanti, och lyckades efter att ha botat min tilt från SvS med en hoppfull utdragning med A7 mot AK i Goldrushen så gick jag till månadsfinal. 


Goldrushen verkar bli en riktig succe i år, många spelare i varje turnering, vilket ökar övervärdet. Fler spelare än Sverigerankingen och Topp100 på SvS har haft tidigare. Spelar ni den inte så missar ni verkligen en bra deal.
 


Kommentarer
★ Söppärj

Antar att du såg att det var min AK du drog ut? Tycker väl egentligen inte du behöver skylla på tilt, med våra stackstorlekar o med tanke på hur spelet varit tidigare ska nog markerna in där med A7 i en blindsstrid. Segt med 7:an på river dock efter helt ofarlig bräda i övrigt. Den potten kostade ju mig i förlängningen månadsfinalbiljetten.



Men eftersom månadsfinalen handlar mycket om Vegas o PPC o jag redan är inkvalad till båda så var det väl trevligt att du fick biljetten istället....



Spelar du Krukan Online förresten? Såg att din fru lirade i alla fall.

2012-02-15 kl. 19:55:40
★ rosjon

Jajmensan, sorry, tänkte svara tidigare, men skulle bara.....

Helt ärligt så tror jag faktiskt att A7 är lite för brett mot just dig i det läget. Men jag kans säga att jag inte tänkte många millisekunder med tanke på mitt sinnestillstånd. Och skönt att det inte drabbade dig alltför mycket.

Min fru spelar, mitt konto är fryst på pokerstars sen 2008, och jag är väldigt envis

2012-02-19 kl. 18:22:18
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback