Gnaget fick stryk!

2012-02-19 @ 14:28:29 | Allmänt
Debatten om SvePoF och SM fortsätter på bloggar och forum, kommenterar det lite senare, men först: Helgens stora händelse!

Min sons innebandlag Enskededalen IBK krossade AIK under en turneringen ute på Ekerö.
Aldrig har väl ett fadershjärta bultat så stolt:


Sander stod i mål första tre matcherna men.....


....spelade sedan ute i matchen där de besegrade AIK. Sander gjorde bl.a ett snyggt mål med ett skott rakt upp i krysset. Här på bilden ställer lagen upp efter matchen för medaljutdelning. Bäst i stan!

På kvällen var Liv borta och en kompis kom över med sina barn, blev bubbel, pizza och brädspel, kul, men vi var ganska trötta vid midnatt.

Idag är det lite lugnare, lite jobb, lite familjemys och efter söndagsmiddagen blir det fokus på turneringarna. Experimentet fortsätter, anmäl er medverkan via facebook eller via mejl.

Nu lite axplock ur debatten:

Dybban:
"Om Thorson föreslår Per Linde som ordförande så har han en dold agenda, då Linde varit programledare i Pokerstudion. Men om Brandborn i ställer lyfter fram Rosjon, som gör mycket reklam för PAF, så är det inga konstigheter alls. Då beror det på att Rosjon har de rätta kvaliteterna. (Inget ont om Rosjon, han har säkerligen de rätta kvaliteterna, men det har även Linde.)"

Många förslag, få som ställer upp.Tror iofs att varken jag eller Linde har de rätta kvaliteterna, taskig tajming (som att stjäla med 72off när BB hittar AA) av Thorson och ett humoristiskt inlägg av Brandborn bara. Som sagt, "Ingen vettig människa.....".
Men jag känner mig fortfarande mer oberoende än de flesta då jag inte tar betalt för den "reklam" jag gör. Jag gör reklam för de grejer jag gillar, inte för att jag får betalt för det. Men visst tjänar jag på fler deltagare i t.ex. PAF Goldrush, men det gör alla som spelar den. Jag gör heller aldrig inlägg på någon annans bevåg. Jag betalar dessutom just för att slippa ha reklam på min blogg, värt varenda krona.

Roffe:
"Det spelar ingen roll hur mycket ni försöker kuppa. Degade ni inte medlemsavgiften i fjol så har ni inte på mötet att göra. Gå på Donken istället.
Årsstämman är till för medlemmarna och Turken har inte mandat att ge bort gratis medlemsskap vid dörren. Är det så svårt att fatta?
Antingen har du degat eller lirat SM 2011, eller så stannar du utanför dörrarna."

Kollade igenom stadgarna för att se om det låg någon sanning bakom detta, men hittade inte något som hindrar att vem som helst som blivit medlem innan årsmötet får rösta, det fanns till och med en liten paragraf om särskilt medlemskap som skulle kunna användas för att ge gratis medlemskap till alla som dyker upp. Det är iaf långt ifrån glasklart.

Rickard Pettersson:
"En stark styrelse är vad SvePof behöver. En styrelse med handlingskraftiga människor med kunskap om branschen och med en vilja att göra något. Jag har hittat en grupp människor som har just detta och ställer mig därför bakom Mauritz Altikardes som ordförande och med Lina Olofsson, Jens Jadbäck, Andreas Roseborg och mig själv i styrelsen"

Känner egentligen bara Rickard i konstellationen, och aldrig har väl något förslag på styrelse fått så starka reaktioner. Saknar lite motvikt mot branschfolket (Mattias t.ex.), men om det bara gäller att arrangera ett bra SM så har de verkligen bra förutsättningar.

Micke Norinder:
"Jag har läst diverse bloggar och man kan inte annat än att småle mest hela tiden. Några har för avsikt att driva en agenda som verkligen är helt omöjlig. Staten kan INTE på något sätt samarbeta med ett förbund som på något sätt samarbetar med ett annat spelbolag eller pokerklubb. Det får staten inte göra, det kommer staten inte heller att göra. Sjukt vad naiva många är."

Jag tror att många är naiva, men det kommer från att många gärna vill ha ett SM på svensk mark och SvS är enda alternativet just nu, så därför hoppas många på ett samarbete. Jag tror att det är bra att man undersöker möjligheterna om så bara för att få bekräftat återigen att det är omöjligt.

Lina Olofsson:
"Vi har en väl utarbetad plan för att genomföra alla våra mål som vi kommer att presentera efter årsmötet om vi väljs in"

Efter att ha läst flera inlägg och svar på kommentarer så har jag förstått att de stora dragen kommer att avslöjas innan årsmötet samtidigt som Mauritz Altikardes presenterar sig. Jag ser fram emot detta med höga förväntningar.

Enda orosmolnet är väl egentligen risken att om årsmötet inte väljer in alla fem i styrelsen,så har ingen av dem har lust att hjälpa till alls  och faktum är att hittills är de fem, Mattias och en som heter Hogge de enda som jag vet ställer upp.

Kommentarer
★ Rickard

Citat är trevligt. Jag tar ett jag med. "Enda orosmolnet är väl egentligen risken att om årsmötet inte väljer in alla fem i styrelsen,så har ingen av dem har lust att hjälpa till"



Det har jag aldrig sagt, det var för övrigt det som kom ur det numera klassiska "mötet" med Ken. Att vi var många som faktiskt vill hjälpa till. Däremot så är det så att jag med dessa andra 4 personer tror mig arbeta bäst, gärna med några till i styrelsen.



Och såklart, Heja Sander!

★ rosjon

Nej, det har du aldrig sagt, och det är antagligen inget stort orosmoln men jag tror faktiskt det beror lite på hur årsmötet avlöper.

Det lär bara inträffa om det blir blodig kamp om styrelseplatserna och, ju mer jag tänker på det, hur troligt är det egentligen. Kommer antagligen inte att finnas fler kandidater än styrelseplatser och då lär problemet aldrig att uppstå.

2012-02-19 kl. 18:02:37
http://rosjon.blogg.se/
★ Pokerstar

"Gnaget fick stryk", bah, dom hade ju en tjej i målet;)

2012-02-20 kl. 08:17:54
★ rosjon

Och hon var sjukt bra faktiskt, så skyll inte på er målvakt;) Men inställningen hos våra spelare var en helt annan trots att detta var sjätte matchen på 2h, bara för att de älskar att spöa AIK;)

2012-02-20 kl. 11:18:12
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback