Nästan som en befrielse

2012-11-30 @ 07:26:17 |

Poker-SM borde vara en riktig höjdpunkt, men vaknade med en riktig rejäl huvudvärk som inte ville ge med sig trots massor av tabletter.

Blev lite bättre precis innan start, men efter 1.30 så var jag rejält plågad. Spelade inte direkt dåligt, men var inte så aktiv som jag önskat och fick inte ut maximalt av mina bra händer. Man blir väldigt upptagen av sig själv när man har huvudvärk och kunde inte riktigt koncentrera mig på nåt annat. Tappade från max 37K till 25K till efter middagspausen, 600-1200 i mörkar, 100 ante. Första bra handen på mycket länge, TT UTG, höjer till 3K, får två syn, floppen kommer JJx, stora mörken checkar, jag bettar 5K, en fold, men stora mörken checkraisar. I den spelarens range finns inga bluffar här, jag vet det, men är för trött för att orka folda. Hade haft c:a 13 BB kvar annars. Att åka ut kändes nästan som en befrielse. Gick upp på rummet och somnade nästan omedelbart. Vaknade till när Liv kom in, hon hade åkt nån timme efter mig. Nu i efterhand inser jag att jag nog hade feber och en spräckt trumhinna, örat värker, huvudvärken en aning mindre, men jag är ganska kass just nu, och har svårt att somna om trots att jag behöver det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback