"Do you feel lucky, rosjon?"

2013-02-25 @ 23:06:23 | Allmänt
Läs gärna Björn Nordbergs blogg på pokerskull.com om sin vinst i Söndagsteken, trots att han rånade mig på vinsten - If it weren´t for luck...;)
http://www.pokerskull.com/2013/02/varfor-hatar-alla-rosjon/
Ett utdrag ur inlägget kan ni läsa här:
 
"Efter massor med bordsbyten är vi tillslut framme vid finalbordet. Railen har sedan någon timma fyllts på så det är väl ca 5-7 st som är med och kommenterar. Till min stora förvåning så är det ett tydligt mönster hos alla railbirdsen samt några på bordet. Alla vill se Rosjon förlora?? Då Rosjon inte skriver något i chatten på hela tiden tar denna mobbning ganska hårda uttryck. Till slut måste jag fråga vad som föranlett denna mobbning? Får till svar att ”han har sån jävla tur jämt!!” och han är riggad, han är en bot osv . Att han skulle vara en bot kan vi nog ta bort, men i övrigt så stämmer deras analys ganska bra. Jag var chipleader mest hela tiden på finalbordet och kommer in mot Rosjon med QQ mot AK. Floppen blankar, turn likaså …. Men river A. Skrattar lite och konstaterar att han nu flippat 4 ggr i rad på bordet och vunnit alla. Nu blev jag lite short och får jobba underifrån. Rosjon dock är aggressiv och tappar en del av sina marker. Jag kommer sedan in i en 3 vägars och floppar nötfärg drag. Stoppar in med detta och får syn av Rosjon. Han har topträff och med historia i hand så tror jag nog att jag skall busta… Men inte då en liten spader dyker upp på river och jag är återigen chipetta. Rosjon åker sen på 5:e plats tror jag till railens stora förtjusning. Själv tycker jag nog att det var lite väl hårda ord mot honom. Säger detta på fullt allvar och anser inte att man skall skriva vad som helst i chattrutan. Tror & hoppas dock att Rosjon inte tar detta på allvar, eller helst av allt skiter i det."
 
Jag kan väl börja med att säga att jag inte bryr mig om vad som skrivs i chatten, därför att jag inte läser vad som skrivs. Jag har alltid chatten avstängd, har haft det sen jag insåg att jag faktiskt kan bli negativt påverkad av vad som skrivs där. Så därför väljer jag bort den.
 
Lite roligt är att man på SvS kan skriva i chatten till folk trots att man aldrig ser vad andra skriver så jag kan alltid needla med ett "wp" när jag blir utdragen. Min fru railade mig en gång och det skrevs en hel del om mig i chatten, jag satt på nedervåningen ovetandes, men blev brutalt utdragen av en runner-runner och skrev fy fan, väldigt otypisk mig, och då exploderade tydligen chatten enligt min fru.
 
Har ju spelat på SvS länge nu och har bara haft chatten avstängd några månader, men det har bara varit en fördel. Innan dess var jag ganska van vid "haters", hoppfulla vid railen som har ganska lite begrepp om vad poker egentligen går ut på. Har berättat om detta i tidigare inlägg, men ett tag, tror nästan en hel månad hade jag en ständig stalker som bara railade mig och jublade varje gång jag åkte ur. Han var väl ganska harmlös, och de få gånger vi spelade i samma turnering så var det nästan alltid jag som slog ut honom och han blev lika skogstokig varje gång. Lite jobbigare är de som ibland får för sig att ringa för att få ut sin frustration, men det händer inte alltför ofta som tur är.
 
 
Anledningen till att jag har extra många hoppfulla som railar mig, är för att jag är Svenska Spels i särklass tursammaste spelare, förstår inte vad folk tänker på när de ens funderar på att ta en flipp mot mig........
 
.....eller det är i alla fall myten som jag gärnar odlar. Men väldigt många har selektivt minne, jag själv och även Björn i sitt inlägg.
Efter att turneringen var slut igår så tyckte jag att jag hade haft ganska mycket otur på finalbordet. Så läste jag Björns inlägg och såg att jag tydligen vunnit fyra flippar i rad inklusive min vinst  med AK mot QQ. Jag blev lite förvånad och jag hade inte alls samma minnesbild av finalbordet. Så jag var tvungen att dra upp handhistoriken och kolla om det verkligen stämde.
 
Började mycket riktigt finalbordet med att vinna en flipp med 66 mot AK.
Men sen förlorade jag två händer där jag synade shortstackar som 30-70 underdog. Och sedan kom ett riktigt dråpslag när jag förlorade med AJs mot QJoff trots att det kom ett A på floppen.
Som shortstack ställde jag på BB mot en knapplimp med 86s mot KToff. Märkligt spelat av knappen men vem bryr sig när man vinner handen.
Därefter kom handen jag vann med AK mot QQ mot Björn. Inte var det fyra vunna flippar på rad inte.
Men så tänkte jag att jag kanske vann många flippar efteråt och det är lätt att blanda ihop i vilken ordning händer utspelar sig på ett finalbord.
Nästa hand jag vann var QQ mot TT. Ingen flipp men trevlig att vinna ändå.
Nästa hand var det Björn som drog ut mig med K8 i spader mot min A9 i klöver trots A och 9 på brädan.
Sista handen jag spelade var 66 mot AK som jag förlorade. Jag satt vid finalbordet strax under 100 givar. Jag är definitivt inte ett dugg objektiv, men inte vann jag fyra flippar i rad inte. Så jag kan inte hålla med om att railens analys stämde bra. Å andra sidan så består railen antagligen av samma hoppfulla som lyser upp Svenska Spels forum i tråden https://svenskaspel.se/?pageid=/forum/Poker/lasinlagg&topicID=6878&entryid=326212.
 
Och som jag sagt tidigare - när någon påstår att jag har alldeles för mycket tur - svarar jag bara att det inte är tur.... det är karma:
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
★ Björn

Tja Jonas. Jag får be om ursäkt och samtidigt revidera mitt påstående med 4 i rad. Då du flippa väl mot mig var det nåt i chatten om jag inte minns fel som skrev denna siffra (4) i rad. Men du har rätt man skall inte ta nån annans ord för det. Och ännu en gång det du inte såg då du har chatten avstängd: GG de är inte för inte man leder rankingen! Eller hur? /Björn

Svar: Får ofta kritik om att jag låter så grinig i mina inlägg men jag var verkligen inte grinig, så det är ingenting att be om ursäkt för. Dessutom så vann jag säkert större delen av mina flippar innan FT, det är så man tar sig dit. Det är svårt att ta sig till finalbordet om man vinner färre flippar än man borde;)
Rosjon

2013-02-26 kl. 09:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback