Lotteriinspektionen skiter i det blå skåpet

2013-02-28 @ 20:32:20 | Allmänt

Hade tänkt att länka till ett inlägg på Lina Olofssons blogg, men Aftonbladet har censurerat det inlägget eftersom det är emot deras policy att publicera namn på det sättet. En kvällsblaska som Aftonbladet trodde jag inte hade några policys om  nåt, att värna om den personliga integriteten är nåt nytt.

Det visar sig att Lotteriinspektionen hotat med polisanmälan om inlägget inte togs bort, men eftersom det helt uppenbart INTE strider mot PUL så publicerar jag det här istället, någon måtta får det faktiskt vara:

Li ringde till Aftonbladet idag. Man tyckte inte om min blogg. Jag vet faktiskt inte vad det var exakt man hade att invända mot men ju mer jag tänker på det och ju fler gånger jag läser mitt eget inlägg så blir jag mer och mer förbryllad. Försökt nå ansvarig på AB för att få svar…

Först och främst så måste jag få ha en åsikt. För det andra så nämner jag Ida Skoog vid namn (vilket jag tog bort när AB ringde mig och bad mig ta ner hela alltet vilket jag vägrade göra) vilket inte strider mot någonting i svensk lagstiftning. Hon står med i samtliga offentliga handlingar och jobbar för staten. Jag hackar inte på henne som person utan gör bara ett uppmärksammande att hon haft ett finger med i spelet i typ alla tillslag och anmälningar som gjorts senaste tiden. Det är ett konstaterande inte ett förtal eftersom jag sitter med samtliga handlingar framför mig. Att Li gjort en hårdsatsning är ett antagande. Inte heller det strider mot vår lag om yttrandefrihet.

Jag ska självklart gräva vidare i detta men det är för sjukt att lotteriinspektionen inte bara jagar svenska pokerspelare och småklubbar. Nu ska de ge sig på pokerbloggare också i ett land där vi har yttrandefrihet. Ska bli intressant att se om detta inlägg leder till ytterligare ett telefonsamtal och om AB då återigen lägger sig platt fall och svarar att de ska lösa ”problemet”.

Sorry men men jag är född med en riktig stark åsikt och ingen som helst rädsla för att yttra den. Till er på LI till nästa gång: Skicka mig ett mail. Förklara vad ni tycker jag gjort fel istället för att försöka sätta munkavle! Det är så mycket Sovjet. Passar sig liksom inte här år 2013…

325685_10151153830392097_1504821393_o

 

Kommentarer
★ Alter

Tror du det finns någon som helst sanning i att Lotteriinspektionen skulle polisanmäla Lina? Till vem skulle LI uttalat detta? Låter väldigt konstigt och troligen ej sant. Vem är källan till detta, Lina, Aftonbladet el PokerStars?

Svar: Ja, det tror jag, till aftonbladet, Låter konstigt men med tanke på hur de brukar agera inte alls otroligt. Lina är källan till detta, hon har fått höra det av aftonbladet. Man kan ju undra varför de annars tog bort inlägget.....
Rosjon

2013-02-28 kl. 20:51:31
★ Lina

Ja det var Aftonbladet som sa åt mig att LI hade hotat med polisanmälan. Vad denna skulle handla om vet jag inte och fick inte något utförligt svar på den frågan heller. Jag kan köpa att de anser det mot deras etiska bloggregler att namnge någon men kan fortfarande inte förstå hur en statlig tjänsteman kan gå under den kategorin? Men min avsikt var aldrig att bråka varken med AB eller den specifika personen på LI däremot blev jag väldigt arg när jag inte fick uttrycka min åsikt i min blogg.

2013-02-28 kl. 23:58:48
http://unixangel.se
★ Alter

Men det håller inte ihop Lina. Funderat ett tag nu om man skulle skriva mer i det här eller ej men ju mer jag funderar på det desto mer upprörd blir jag. Din blogg är ju en annons eller hur? Inte någon redaktionellt material från Aftonbladet? Varför skulle Aftonbladet säga till dig att du skulle bli polisanmäld när det rör sig om en annons som är betald för sv din arbetsgivare som troligen är de som varit på dig om att rensa i bloggen. Sorry Lina men det här håller inte och tyvärr så drar du med dig alla andra pokerbloggare som den gode Jonas när du sprider dina lögner.

Svar: Det du påstår stämmer inte, att AB kontaktats av LI är bekräftat så det du skriver är bara fria fantasier.
Rosjon

2013-03-03 kl. 12:50:24
★ Rickard

Jag är också sådär säkert när jag inte behöver skriva mitt namn vid min åsikt.

2013-03-03 kl. 19:24:08
★ Rickard

Till "Alter" då såklart, men det fattade ni.

2013-03-03 kl. 19:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback