Kontrovers

2013-06-11 @ 22:21:58 | Allmänt
Just nu pågår en kontrovers med Svenska Spel angående ersättning och kompensation efter att jag och några andra inte tilläts spela klart ett antal turneringar efter ett tekniskt missöde på Svenska Spels sida. Många och långa mejlkonversationer har det blivit och från att i början varit ganska hoppfull om att vi skulle komma överens har jag nu blivit lite mer irriterad och inte alls lika hoppfull. Vad de anser vara rimlig ersättning för att vi inte fick spela klart är c:a 50% av vad vi fått om turneringarna avbrutits, vilket de borde ha gjorts enligt deras regler.
 
Det är inte så att jag tagit en summa ur luften, jag har använt deras egna regler för att beräkna värdet av min markerstapel vid tillfället då jag kastades ut. De har dock kontrat med en lägre summa utan att ange någon förklaring till varför deras summa skulle vara rimligare. Det rör sig dessutom om jättesmå belopp vad de anbelangar, så jag antar att det rör sig om någon sorts principbeslut. Jag får väl bara hoppas att det inte går prestige i det hela. Vi får se vad det hela mynnar ut i.

Kommentarer
★ Mackan

Jag kan inte förstå varför man inte betalar ut direkt och ser till att kunden är nöjd. Jobbar själv i ett tillverkande företag som levererar slutprodukter. För oss är det självklart att kompensera kunden om vi har gjort något fel. Vi till och med kompenserar kunder trots att kunden har varit orsaken till felet. Allt för att behålla en nöjd kund. Ett företag kan t.o.m. få positivkritik efter att man ha misslyckats om man kan hantera misslyckandet på ett bra sätt. Tänk om SVS skulle ha kompenserat er direkt och t.o.m. med lite mer pengar än vad ni begär. Då gissar jag att du skulle skrivit något bra om SVS istället för att behöva kritisera dem för dålig klient och dålig support! Men man sätter väl inte kunden i fokus på SVS!!

Svar:
Rosjon

2013-06-12 kl. 09:45:59
★ Mackan

Jag kan inte förstå varför man inte betalar ut direkt och ser till att kunden är nöjd. Jobbar själv i ett tillverkande företag som levererar slutprodukter. För oss är det självklart att kompensera kunden om vi har gjort något fel. Vi till och med kompenserar kunder trots att kunden har varit orsaken till felet. Allt för att behålla en nöjd kund. Ett företag kan t.o.m. få positivkritik efter att man ha misslyckats om man kan hantera misslyckandet på ett bra sätt. Tänk om SVS skulle ha kompenserat er direkt och t.o.m. med lite mer pengar än vad ni begär. Då gissar jag att du skulle skrivit något bra om SVS istället för att behöva kritisera dem för dålig klient och dålig support! Men man sätter väl inte kunden i fokus på SVS!!

Svar: Nej, tror det finns någon sorts mentalitet eller kultur från tiden då man var ett statligt verk som hindrar kundfokus. De ser oss alla som skattebetalare och alla pengar de drar in är deras egna
Rosjon

2013-06-12 kl. 09:46:12
★ k

Den summan du fick är den utöver de pengarna du fick för att du kom itm eller är den avräknad? För isåfall var det väl inte jättelångt ifrån vad stacken var värd?

Svar: Den är avräknad så jag räknar med den och mina två inköp, och då borde jag har fått lika mycket till enligt deras ersättningsmodell
Rosjon

2013-06-12 kl. 13:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback