En rolig idé

2014-08-25 @ 22:03:06 | Allmänt
 
Enligt Ken Lennaárd har miniraisen blivit omodern. En spaning från Barcelona.
"Nu har alla duktiga spelare börjar göra det jag sa var självklart för ett år, nämligen att försvara sin stora mörk mot miniraisar."
 
För drygt ett år sedan skrev Ken att  "jag garanterar att om ett par år så är minihöjningen som standard borta.". Ett år kvar då, eller så använde han bara uttrycket "ett par år" lika slarvigt som jag ibland gör.
 
Vi får väl se om Ken får rätt, jag håller inte med om spaningen utifrån av de dryga 20h livesändningar från Barcelona som jag sett. Jag har hittills inte sett en enda duktig spelare som inte åtminstone en gång lagt sig mot en 2,2 BB raise när de suttit på BB och inte har jag lagt märke till att miniraisen är på utgående heller. Men att vi inte är överens är ju inte så ovanligt. Jag har säkert missförstått och det finns säkert en massa förbehåll och undantag.
 
Om jag kommer ihåg rätt från vår förra diskussion så var anledningen till att jag inte tyckte att man skulle syna ett 2,2BB bet med 100% av sina händer för att "jag kan inte spela poker utan position och jag kan inte läsa andra människor."
 
Det vore ju rätt kul att testa att spela en HU SnG mot Ken, givetvis live. Han skulle bara få syna eller slå om varje gång jag höjde, och jag skulle bara få öppna genom att höja minimum annars folda. Fritt spel efter floppen. Och jag skulle sitta på knappen hela tiden. Vore inga problem för Ken då han är megaplus från bb mot en massa nätstjärnor. Bl.a. mot Jonathan Little. Och jag spelar ju knappt ens på nätet längre.
 
Då skulle jag ju visserligen inte spela poker utan position, men där är ju Ken mästaren, och jag kan ju fortfarande inte läsa andra. Det skulle vara live så Ken borde fortfarande vara favorit enligt hans eget resonemang, för han går ju jätteplus på detta, speciellt i turneringar.
 

Kommentarer
★ EPT

" Jag har säkert missförstått och det finns säkert en massa förbehåll och undantag."

EV+1

2014-08-26 kl. 06:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback