Fritt fall

2014-08-16 @ 15:45:25 | Allmänt
Ute i skärgården hela förra helgen, lugnt och skönt, 100m till bryggan och klippbadet, supervarmt i vattnet, god mat och massor med släkt och vänner.
Kom hem sent på söndagen, vi åt lite av min förberedda rallarfärs till middag, sen körde jag igång min turneringssöndag. Den blev kort och det blev inte speciellt många turneringar. Jag lyckades helt enkelt få in det med sämst hand varje gång och inte en enda gång fick den stå. Hade problem med uppkopplingen och har därför uppgraderat min router nu i veckan, får se om det hjälper. Kanske finns en intern-ip rigg också.
 
 
På tal om ipadresser så gick Ken Lennaard ut med att Mattias"Pokerstar" Andersson kört med falskt alias och kommenterat på Kens blogg. Jag hade självt inte följt kommenterandet för det inlägget, men behövdes det verkligen ipadresser för att bli helt säker på att det var Mattias som kommenterat? Det var ju ganska uppenbart, ingen annan är väl så korkad att han vill slå vad med Ken.
 
Det här med vadslagning är intressant, Mattias citerar Ken i sitt senaste inlägg (http://vegas2008.blogg.se/2014/august/16-augusti-the-iq-landmina.html) som tydligen ska ha sagt att kan man inte sätta pengar bakom sina ord så skall man vara tyst, och Mattias håller med. Själv skulle jag aldrig slå vad med någon som sätter pengarna före hedern. Vinner man inte vadet på ett hederligt och ärligt sätt är man inget annat än en hustler. Men inom pokern är oftast en hustler beundrad och ärad, något många strävar efter att vara, tills dess att denne går över gränsen och hustlar fel personer.
 
Har svårt att tro att Ken kommer att gå med på något vad med Mattias vad gäller ett IQ-test men man upphör ju aldrig att förvånas, än är inte den siste suckern född. Det som gav det hela en liten obehaglig och skämd odör var ett hot i en av kommentarerna om repressalier. Man blir ju nyfiken på vad som kan stå i den mejlkonversation som så ofta hänvisas till men aldrig publiceras som kan få någon att hota med sådant om de publiceras. Att det skulle vara olagligt att publicera sådana mejl är knappast troligt, de alstren lär knappast ha nått sådana höjder att de kan ha nått verkshöjd och därmed upphovsrättsligt skydd.
 
En trevligare återkomst gjorde Koivu och Egon med sin podcast https://soundcloud.com/koivu-egon/koivu-egons-podcast-avsnitt-49. Avsnitt 49 var det, och inga nya klavertramp från Koivu denna gång även om han var på god väg efter intervjun även denna gång. Han fick väl en spark på smalbenet under köksbordet av Valterego kan jag tänka. Koivu lyckades i varje fall få med ett "not so hidden brag" om sitt spelande på nya sajten Winamax. Men skulle det inte komma ett nytt avsnitt varje vecka enligt reklamen? Jag hoppas på skärpning och inte dåliga ursäkter inför jubilerande avsnitt 50.
 
Jag och familjen har hunnit vara lite sociala trots att det är en vanlig arbetsvecka för mig. Middag hos vänner på onsdagen och på torsdagen den 14:e augusti fyllde min yngsta dotter 7 år, något hon firade på Gröna Lund med familjen, jag anslöt senare framåt kvällen.
 
 
Många åk i många attraktioner blev det och beslutet att inte skaffa åkband höll på att ruinera oss, men inte visste vi att hon skulle vilja åka så mycket och så länge. Och medan jag var kvar på jobbet så fick jag lägesuppdateringar i form av selfies.
 
 
Men inte förrän jag dök upp blev det dags för de riktiga attraktionerna, fritt fall tre gånger. Någon sa något om att det fanns en högre variant någonstans annanstans på Grönan, men det har jag svårt att tänka mig med tanke på hur högt jag tyckte det här var. Förvånansvärt högt med tanke på hur lågt det verkade när jag stod på marken.
 
 
 

Kommentarer
★ Macildur

Skulle kunna vara i Göeborg :)
Ska se om jag kan skicka dig en bild.

2014-08-18 kl. 15:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback