15 juli Palm Springs - Hermosa Beach, Los Angeles

2014-07-18 @ 07:37:24 | Allmänt
Upp hyfsat tidigt och tog ett dopp i poolen i den 39 gradiga ökenhettan innan vi rullade ut på dagens utflyktsmål, där temat var arkitektur. Jag laddade ner en app, PS Mod där man med hjälp av karta, filmer och ljudinspelningar guidade sig själv runt Palm Springs spännande arkitektur från mitten av förra seklet, samma era och stil som våra vänners hus i Tucson
 
Husen är verkligen coola och det var intressant men blev lite avhugget då intresset mest var från min sida.
Det här hotellet var ett av de mest typiska, ritat av William F. Cody, med vackra sneda vinklar.

Man kan ana poolen inne bakom glasdörrarna. Om det blir någon mer gång här så är det här vi ska bo om vi inte hyr ett hus.
 
Två banker med speciell 50-tals arkitektur som vi såg på huvudgatan.
 

Ingången till stadshuset i Palm Springs av min absoluta favorit Albert Frey....
 
...som också ritat detta hus
 
För er som gillar denna typ av arkitektur så går det att uppleva det mesta via appen, ladda ner den, sök på palm springs mid Century.
 
Hade säkert kunnat hålla på längre men resten av familjen hade fått nog och men vi hann åtminstone besöka en enorm vindkraftverksfarm innan vi lämnade Palm Springs. Lägg märke till den vita sand som finns här, i de andra ökenområdena vi varit i har det varit mer rött och ljusbrunt.
 
 
Åkte mot Los Angeles och det tog knappt en timme innan vi kom in i förorterna, vi hade då en timme kvar innan vi skulle vara framme och tog en lunch på en Hawaiansk BBQ restaurang. Vi tog en familjemiddag vilket visade sig vara en enorm sak och vi tog återigen med oss det mesta i lådor.
 
Familjen med påsarna
 
Smidig bilresa, lite kö sista 20 minuterna men ingenting att tala om egentligen.
Vi hade valt samma hotell som familjen Jonasson en vecka tidigare, på deras rekommendation. Ett bra hotell, vi fick en loft-svit med spiraltrappa upp till loftet med en kingsize säng. Så fort vi kunde gick vi ner mot stranden, trots hajattacken av en vithaj vid samma strand för en dryg vecka sedan.
 
Nere vid strandpromenaden låg det helt fantastiska hus med en liten front ut mot stranden, men de var ofta enorma på baksidan. Prislapp upp till 12 miljoner dollar. 
 
 
Bra bad, men rejäla vågor, så till den grad att Sander och Siri inte körde boogieboards, jag körde själv och det var riktigt kul. På vägen upp köpte vi lite plastbestick och tallrikar (och några Margaritas), vi hade nämligen bestämt oss för att käka upp våra rester på kvällen. Direkt när vi kom hem hängde jag med barnen ner till poolen för ett sista bad. Vi hade kommit upp på rummet och varit där kanske 45 minuter, klockan var 19.00, då det ringde från receptionen:"People around you are complaining about noise, could you tone it down?" Jag blev så paff att jag sa bara "yes".
Vi hyssjade på barnen, men ju längre jag fick tänka efter så kunde jag inte förstå hur någon kunde ha blivit störd kl 19.00!?! Var ruskigt irriterad på att vi skulle gå runt och viska bara för någon lättstörd och enligt min mening lätt störd människa klagat. Satte ner betyget på det där hotellet, de i receptionen borde filtrerat bort detta klagomål klockan 7 på kvällen. Ingen dricks och jag slutade hyssja ungarna och lät dem röja lite mer än vanligt, hoppas det störde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback