Jag kokar över

2014-06-30 @ 10:11:08 | Allmänt
Och det är av flera anledningar. Dels bråkade jag med min fru igår, vet inte riktigt om vad, men hon var sur direkt när jag kom hem från Örebro. Inte ett storgräl med skrik och skrän, snarare ett sjudande bråk. Men man kan ju inte alltid vara bästa vänner.
 
Dels så tog jag sista chansen att försöka kvala online till Vegas, kvalade in till deras $700 kval, men när man får möta spelare som robinho, superkid-bam, apestyles etc, etc, så inser man att man själv är fisken. Spelade väl fel ett par gånger i ren frustration, men rättade till det och åkte som vanligt runt 15:e plats av c:a 100 spelare, 5 prisplatser. Känner mig inte direkt underlägsen på nätet, rätt eller fel, den känslan är mycket mer påtaglig live mot dessa spelare, men jag är antagligen värdet i det fältet.
Frustrerande i varje fall.
 
Dels gick jag in på nätet igår efter att finalen hade spelats. Det visar sig att fotbollstennisgänget BK Forward Trängen Svart vann B-slutspelet, finalen med 8-0. Detta tjonggäng som inte ville och kunde spela fotboll!? Vi spelade ut dem totalt, men det var för svårt att ta oss igenom en köttmur på fem backar. Och inte hade de roligt heller. Tränarna gnällde på spelarna och domaren, spelarna gnällde på varandra och på domaren. Jag är naturligtvis sjukt bitter då jag tycker att sådana lag och tränare är en av anledningarna till att vi TROTS att en jättestor andel killar börjar spela fotboll, har en allsvenska som rankas som 28:e bästa ligan. Att spela med en trebackslinje i sjumanna, när spelarna är i den åldern då de utvecklas mest teknikmässigt, när de ska spela anfallsfotboll och ha kul, visar att tränarna i BK Forward inte har några riktlinjer att följa, eller så skiter de bara i dem. De verkar ha uppfunnit en ny modell där i Örebro, Totalförstörande fotboll. Deras backar och mittfältare fick panik när de inte lyckades med sina långbollar och var tvungen att försöka spela sig fram och faktiskt ha boll. Jag hoppas vi får möta samma gäng igen om ett år på niomannaplan. Undrar om de kör med fembackslinje då?
 
Dels lyckades jag, min åsna, att köra över ett gupp 400m hemifrån alldeles för fort. Detta gupp är det högsta jag sett, och  man måste verkligen krypköra. Jag kom i trettio och bilen slog i fjädringen rejält. Inlämnad på verkstan i morse, vänsterhjulsida verkar ha fått sig en smäll, kändes som om vobblade lite.
 
Dels så går det långsamt med hallen, målade igår, men det slår igenom lite gult på vissa av innerfodrena trots två ommålningar. Ser ut som om hela brädan är en stor knast. Ska dra på en omgång kvistlack och försöka igen.
 
Ser att Poker.se formligen exploderar av bloggar från Las Vegas, skönt att man snart är där. Hoppas nu att det håller i sig så att inte alla nya bloggare bara skriver ett par gånger och sedan aldrig mer, vilket är alldeles för vanligt. Ska jag tycka det är kul att följa en blogg måste det finnas lite kontinuitet, man måste lära känna och beröras på något sätt av personen bakom. Men ambitionsnivån är hög, det ska de ha cred för.
 
Svenska Spels reklam från Las Vegas, Pokermästarna, lyckades bygga upp höga förväntningar inför avsnitt tre, men lyckades tyvärr inte infria dem. Hade hoppats följa Dregen ett tag eller Diana Svensk och Chic ( den pokerspelare jag känner som kan vårda en liten stack längst, i all oändlighet) lite mer, som t.ex. i Pokerstars program med Messiah Hallberg. För mycket lek med yta i form av videotekniker, lite mer innehåll önskas. Inte för att det spelar någon större roll iofs, man är så svältfödd på innehåll om svensk poker att man tar vad som helst.
 
 
 

Kommentarer
★ A:t

Ja du bara gnäller som vanligt. ;)

2014-06-30 kl. 13:35:35
★ rosjon

Gnällspik, det är jag det:)

2014-06-30 kl. 13:36:36
http://rosjon.blogg.se
★ Jalles

Jag minns när min grabb spelade sjumanna och vissa lag kom på att de hade en kille som kunde skjuta hårt och långt. Jo, vi försöker stt göra mål direkt på avsparken.... Det är verkligen en teknik som man behöver när man går över till 11-manna plan...

2014-06-30 kl. 15:08:18
★ Åsa

Behov av lite semester låter det som!

2014-06-30 kl. 17:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback