1 timme kvar

2015-02-28 @ 12:05:11 | Allmänt
Sitter här i restaurangen i Kungsberget medans resten av familjen åker skidor. Mina korsbandsopererade knän höll helt enkelt inte för sorbetåkning, så resan blev kanske inte vad jag hoppats. 
Men blev en hyfsat trevlig kväll på en träkolsgrill i Gävle igår, och hotellet Hotel Aveny var riktigt prisvärt.
 
Läst igenom de senaste artiklarna i Pokermagazine skrivna av Lina och Mauritz.
Precis som andra så slås man av att de väljer andra kanaler än Pokerförbundets, men jag antar att det beror på att de skriver detta som privatpersoner och inte som representanter för styrelsen.
 
Kan ju inte vara med på mötet idag, och hade hoppats på livestream, men tydligen var det inte ok från förbundets sida. Förstår inte varför det lägga energi på att stoppa sådana initiativ, märklig inställning om man tycker att transparens är bra.
 
Jag får istället följa @WonderbaumJr på Twitter, men jag är orolig för att det kommer att lämnas ut information på årsmötet som jag inte får ta del av eftersom jag inte är där. Jag var på förra årsmötet och vet att man då får veta mycket mer än vad som sedan kommuniceras ut. 
 
Fått en del frågor om Per Capsulam-beslutet, där det påpekas att en majoritet krävs och att det inte finns någonting i stadgarna om att ordföranden har utslagsröst. Jag kan inte heller hitta något om detta vilket skulle betyda att det för en ny styrelse finns en möjlighet att riva upp beslutet OM de finner det rätt.
 
Vill återigen poängtera att jag inte är emot att lägga ut SM. Det kan vara ett billigt sätt för förbundet att få fart på SM så att det når samma höjder som de Norska Mästerskapen. Det kan till och med visa sig vara genialt. Att ge någon fria händer att bygga upp SM med en morot i form av pengar kan mycket väl vara det bästa. Jag har heller inget emot om det skulle råka göra ägarna av Pokerevent till mångmiljonärer på kuppen ( något jag själv inte tror är så troligt) för om de lyckas, så har de byggt upp något åt förbundet som ingen trott vara möjligt. Tittar man på vad förbundet hittills tjänat på SM, bortsett från i år så är det inte speciellt stora pengar, och skulle det fortsätta på samma sätt utan att växa så det ok pengar att försaka för att vara säker på att få ett bra SM. För jag håller med Mauritz, att när det kommer till kritan så bryr sig spelarna inte om vem som anordnar SM. Bara det blir bra. Som medlem i Pokerförbundet och intresserad av att poker blir större i Sverige kan det faktiskt spela roll, men försiktigt positiv alltså.
 
MEN oavsett så ska inte ett sådant beslut forceras igenom på detta sätt. Det ska förankras bland styrelse och medlemmar. Tråkigt att ordföranden blev sjuk, förstår att det försenar, men då måste det få bli ett par veckor försenat. Det känns så onödigt. Medlemmarna och hela styrelsen måste veta att avtalet konkurrensutsatts. 
Hade en enig styrelse röstat för hade vi varit i ett helt annat läge nu.
 
Visst, håll detaljerna i avtalet hemliga om ni måste av förhandlingsskäl, men släpp resten offentligt. Nu spekuleras det, en massa konspirationsteorier förs fram och det tar energi och fokus från det viktiga. Istället för att ha kvar en ganska intakt styrelse som stod bakom avtalet, så får vi nu en nästan helt ny som får den här diskussionen i knät. Antagligen åtminstone om valberdningens förslag röstas igenom av årsmötet. 
 
Det har varit en hel del argument för att det inte går att bygga ett bättre SM om det ska göras ideellt, men jag har fortfarande inte fått svar på frågan om varför SM-generalen inte avlönades när förra årsmötet sagt att det skulle vara ok? Det kanske gjort det enklare och mindre smärtsamt att lägga tid på SM.
 
Kanske är förra styrelsens förtroende förbrukat i och med hanteringen av efterspelet efter SM och forcerandet av avtalet, vilket är synd på vad som skulle kunna ses som en nystart. 
 
1 timme kvar till start, frågan är om det är Kalla eller årsmötet som drar mest.
 

Kommentarer
★ benzon

Vad ni än gör så ät inte på Gävle bro påvägen hem......

2015-02-28 kl. 15:28:43
★ rosjon

Vi åt i Kungsberget, på väg hem nu

2015-02-28 kl. 15:29:36
http://rosjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback